U bent hier

Infosessie opleiding customer service medewerker

Primaire tabs

Wat is het?

Tijdens de infosessie verneem je alle details over de opleiding customer service medewerker.
Deze opleiding bereidt je voor op de job van customer service medewerker, contactcentermedewerker, medewerker klantendienst, callcenter agent, enz.

Jobbeschrijving Je bent het aanspreekpunt en het visitekaartje van het bedrijf of de organisatie waar je op dat moment werkt. Het initiatief tot telefonisch contact kan bij de klant liggen (inbound) of bij jou, het bedrijf of contact center waarvoor je werkt (outbound).

Je takenpakket bestaat uit klanten informeren, reservaties of bestellingen opnemen, afspraken maken, vragen beantwoorden over de kwaliteit van bepaalde producten, noodoproepen ontvangen, producten verkopen, enz. De exacte invulling van de job verschilt van bedrijf tot bedrijf. Na een ervaring als curstomer service medewerker, contactcenter- of klantendienstmedewerker kan je doorgroeien naar een functie als teamleader of naar andere commerciƫle functies.

Jobomgeving Een klantendienst of contactcenter is een organisatie of deel van een bedrijf dat gespecialiseerd is in klantencontacten via diverse communicatiekanalen: telefoon, e-mail en internet. Specifiek voor contactcenters maken we volgend onderscheid: er zijn facilitaire contactcenters (werken voor externe opdrachtgevers) en er zijn in house contactcenters (werken voor de eigen organisatie).

Programma: In deze opleiding komen volgende modules aan bod:

werking en organisatie van een klantendienst/contactcenter;
klantgericht communiceren via diverse communicatiekanalen: telefoon, e-mail, social media;
de verschillende klantengesprekken: service, verkoop, nazorg;
communicatietechnieken;
ontwikkelen van jobgerelateerde competenties: assertief communiceren, commercieel denken en handelen, multitasken;
sollicitatietraining en werken aan werk;
bedrijfsbezoeken;
bedrijfsstage.

Wie organiseert het?

VDAB Antwerpen ism CEVORA

Voor wie?

Een opleiding bij VDAB is zeer praktijkgericht. De opleiding tot contactcenter- of klantendienstmedewerker biedt je een mix van groepsleren, webleren, rollenspelen, meevolgsessies en werkplekleren aan. Op het einde van de opleiding volgt nog een stage in een contactcenter of klantendienst.

Instapvoorwaarden Je kan deze opleiding volgen als je werkzoekend bent en interesse hebt om als customer service medewerker, contactenter- of klantendienstmedewerker aan de slag te gaan. Je bent sterk in communiceren in het Nederlands, werkt vlot met de pc en denkt en handelt klantgericht. Je kan goed multitasken en telefoneert graag. Daarnaast heb je een positieve en enthousiaste houding en ben je een commercieel ingestelde persoonlijkheid die graag resultaten boekt.

Screening Voor de aanvang van de opleiding worden je vaardigheden en kennis in kaart gebracht. Op deze manier bekijken we samen de haalbaarheid voor dit beroep.

Waar en wanneer?

02/03/2018 en 20/03/2018, telkens om 9.00 uur in Copernicuslaan 1, 2018 Antwerpen. Aansluitend op de infosessie voeren we met alle kandidaten een motivatiegesprek. Houd de hele dag dus vrij.

Meer info

Contactpersoon: renata.verachtert@vdab.be

Add this event to your calendar via ICal