U bent hier

Terugbetaling aanpassing werkplek voor werkgevers

Pas je de werkplek van je medewerker aan omwille van zijn arbeidsbeperking of gezondheidsprobleem? Dan betalen we je kosten onder bepaalde voorwaarden terug. 

Wat betalen we? 

We betalen je aankoop- en installatiekosten terug als je omwille van de arbeidsbeperking of het gezondheidsprobleem van je medewerker een aanpassing doet aan de werkplek (= alles in het bedrijf dat niet verplaatst kan worden).

Je voorziet bijvoorbeeld een lichtsignaal op een machine met geluidsignalen, een verplaatsbaar hellend vlak, aangepast sanitair, een traplift...

Koop je een aangepast model van materiaal dat je al hebt in je bedrijf, dan betalen we het verschil terug tussen het aangepaste model en het standaardmodel. Als je bijvoorbeeld een gewone deur automatisch laat openen, betalen we de kost van de automatisatie terug en niet de kost van de deur. 

Hoe werkt het?

Om in aanmerking te komen voor de terugbetaling van een aanpassing aan de werkplek, moet je medewerker recht hebben op deze tegemoetkoming. Hij kan dit recht aanvragen via VDAB. 

Heeft hij het recht gekregen, dan kan jij de terugbetaling aanvragen. 

Kreeg je bericht van ons dat je aanvraag voor de terugbetaling is goedgekeurd? Koop het materiaal voor de aanpassing en installeer het. Je hebt hiervoor een jaar de tijd. 

Heb je het materiaal aangekocht? Bezorg ons binnen de 6 maanden de facturen en betaalbewijzen.

Meer weten

Overtuigd?

Vul het aanvraagformulier voor de terugbetaling in

Ben je zelfstandig?

Ook als zelfstandige kan je een terugbetaling krijgen als je je werkplek aanpast omwille van je arbeidsbeperking. Lees onze info voor zelfstandigen.