U bent hier

Zo schrijf je klantgericht

Wil je je lezer bij je tekst houden? Volg deze drie tips.

1. Lever maatwerk
Hou voor ogen voor wie je schrijft en met welk doel. Zet je lezer centraal. Maak hem duidelijk waarom je precies hém aanspreekt.

2. Kom verrassend uit de hoek
In moeilijke situaties is deze tip een echte winner. Meldt je klant een probleem of een klacht? Bedank hem voor de feedback. Antwoord positief en constructief. Bied een onverwacht alternatief.

3. Maak je tekst scanbaar
Verwen de gehaaste lezer met een duidelijke, gestructureerde tekst. Zet het belangrijkste bovenaan en laat de sleutelwoorden opvallen.

Onze online cursus ‘Klantgericht schrijven’ gaat hier dieper op in en is nu verrijkt met een derde module. Je krijgt 4 tips over persoonlijk schrijven, 4 over positief schrijven en 4 over duidelijk schrijven. Tal van oefeningen dagen je uit om de tips in de praktijk toe te passen. Je krijgt herkenbare zinnen voorgeschoteld die jij herschrijft met de tips in je achterhoofd. Best wel pittig af en toe. Jouw versie kan je daarna vergelijken met onze suggestie. En wil je graag hulp of feedback? Dan contacteer je je online coach. 

Schrijf je veel of weinig? Je zal zeker baat hebben bij deze cursus! 
Schrijf je nu gratis in voor de online cursus ‘Nederlands - Klantgericht schrijven’.

Wil je graag ook tips en praktijkgerichte oefeningen over het mondelinge aspect van klantgerichte communicatie? 
Schrijf je dan ook gratis in voor de workshop ‘Hoe ga je om met klanten?’