VDAB en Open Bedrijvendag zoeken uitblinkers

Op woensdag 24 september 2014 organiseert Open Bedrijvendag samen met VDAB een eerste persmoment over de jobactie 'Uitblinkers Gezocht'. Dankzij deze actie kunnen werkzoekenden de job van hun leven en werkgevers de geknipte werknemer vinden. VDAB opleidingscentrum Wondelgem stelt op 24 september ook in primeur haar aanbod voor de Open Bedrijvendag voor.

Uitblinkers gezocht

Open Bedrijvendag valt dit jaar op zondag 5 oktober. Het thema van deze editie is ‘Uitblinkers gespot’. “Zo willen we de stille kampioenen van onze maatschappij in de spotlights zetten en tegelijkertijd nieuw talent aanmoedigen om zich te ontplooien”, vertelt Matthias Lievens, directeur van Open Bedrijvendag. De dag is ook een perfect moment om werkgevers en werkzoekenden bij elkaar te brengen.

De jobactie ‘Uitblinkers gezocht’ daagt deelnemende bedrijven uit om hun openstaande vacatures zo aantrekkelijk mogelijk voor te stellen. Het bedrijf dat de origineelste wervingsdag organiseert maakt kans op nominatie. Werkzoekenden vinden de vacatures terug op de website van Open Bedrijvendag. Via de handige zoekmodule van VDAB selecteer je de job die je aanspreekt. Wie het origineelste CV (in eender welke vorm) doorstuurt, maakt kans op een mooie prijs.

Persmoment

Op woensdag 24 september stellen Open Bedrijvendag en VDAB de 5 genomineerde bedrijven voor aan de pers. Daarnaast kunt u in primeur kennismaken met het programma dat het VDAB opleidingscentrum op Open Bedrijvendag zal aanbieden aan het ruime publiek. Een gevarieerd aanbod: de aanwezige pers mag bijvoorbeeld zelf de lascabine induiken en proberen lassen.

“De VDAB geeft zeer praktijkgerichte beroepsopleidingen voor knelpuntberoepen. Werkzoekenden en werknemers kunnen bij ons terecht om zich om te scholen of specifieke technische competenties bij te schaven. Niet enkel technische vaardigheden komen aan bod in onze opleidingen. Ook aan de juiste werkattitudes en sollicitatievaardigheden wordt gesleuteld”, zegt Arne Theylaert, directeur van de competentiecentra in Oost-Vlaanderen. “Ook het grotere publiek heeft dankzij de Open Bedrijvendag de kans om kennis te maken met het unieke opleidingsaanbod van VDAB.”

Zet ook vast in uw agenda:

• 25 september 2014. Sollicitantendag in heel Vlaanderen: VDAB helpt jongeren hun talenten in de spotlights te plaatsen:  http://www.vdab.be/jongeren/sollicitantendag.shtml

• 5 oktober 2014. Open Bedrijvendag: honderden Belgische bedrijven zetten hun deuren open

• www.openbedrijvendag.be/uitblinkersgezocht

• De jury kroont het bedrijf met de origineelste jobcampagne tot ultieme “Uitblinker”.

• Het VDAB opleidingscentrum in Wondelgem biedt bezoekers een prachtig programma aan.

Praktisch:

Persmoment VDAB en Open Bedrijvendag

• CC Wondelgem, Industrieweg 50, 9032 Wondelgem, zaal Minerva
  • Woensdag 24 september van 10 - 12 uur (wij voorzien een broodje)

• Programma:

Verwelkoming door Arne Theylaert, provinciaal directeur competentiecentra Oost-Vlaanderen

Presentatie Fons Leroy, gedelegeerd bestuurder VDAB, over de samenwerking met Open Bedrijvendag

Presentatie Matthias Lievens, directeur van Open Bedrijvendag en bekendmaking van 5 genomineerde bedrijven

Presentatie Rik De Muynck, servicemanager CC Wondelgem over de deelname van CC Wondelgem aan Open Bedrijvendag 2014.

Aansluitend rondleiding in het VDAB-opleidingscentrum met mogelijkheid om zelf de lascabine uit te proberen.

Bevestig hier uw komst!

Elke De Schryver