VDAB ‘Regionale Overheidsorganisatie van het Jaar 2015’

Op 3 maart werd  in de Brusselse The Square VDAB verkozen tot ‘Vlaamse Regionale Overheidsorganisatie van het Jaar’.  De verkiezing is een initiatief van EY, De TIJD/ L’Echo en BNP Paribas Fortis. De juryleden gingen op zoek naar een overheidsorganisatie die zich weet te onderscheiden op het vlak van klantgerichtheid, strategie, effectiviteit & efficiëntie en duurzaamheid.

Gedelegeerd bestuurder Fons Leroy mocht de prijs in ontvangst nemen in naam van de hele organisatie.
“Het doet deugd om deze prijs te krijgen. We hebben het afgelopen jaar volop verder geïnvesteerd in klant- en procesgericht werken. En bleven inzetten op ‘SAMEN sterk voor werk’ met onze ruime waaier aan actieve partnerships. Speedscreenings, Youcanbook.me-afspraken en e-begeleiding tonen dat we radicaal voor digitaal gaan. Onze werkgeversservices zoals de talentenhuizen, bijblijfsessies, jobbeuzen, … maar ook proactieve acties naar klanten toe zoals de succesvolle IBO-dag en Ervaring Werkt-dag, tonen de ondernemingszin die we aan de dag leggen.
Maar bovenal ben ik fier omdat we, 25 jaar jong, op een scharniermoment in ons bestaan staan. We merkten dat we in 2014 als ‘professionele bemiddelaars’ het vertrouwen genieten van de politieke overheid en sociale partners om de controlebevoegheid van RVA in 2015 –terug- te integreren in onze werking.”

VDAB treedt bij deze tweede editie van de verkiezing ‘Overheidsorganisatie van het Jaar®’ in de voetsporen van de VRT die de prijs vorig jaar in ontvangst mocht nemen. Andere genomineerden in deze categorie waren De Singel Internationale Kunstcampus en de Flanders Investment & Trade – Vlaams Agentschap voor Internationaal Ondernemen (FIT-VLAIO).

Dirk Sas, communicatiemanager VDAB
0473 35 89 25, dirk.sas@vdab.be