Cindy Dewaele nieuw Algemeen Directeur Arbeidsmarktbeheer VDAB

Samen met vele scholieren en studenten neemt ook Cindy Dewaele een nieuwe start vandaag. Net voor de zomer van dit jaar werd ze door de Vlaamse Regering benoemd als Algemeen Directeur Arbeidsmarktbeheer van VDAB. Hiermee wordt ze binnen VDAB verantwoordelijk voor de directies algemene en specifieke klantenwerking, staatshervorming, planning en klantenbeheer, opleiding en begeleiding.

Na haar studies klinische psychologie en meertalige bedrijfscommunicatie ging Cindy aan de slag bij Selor, het selectiebureau van de federale overheid.
Ze bouwde er de corporate communicatie en de rekruteringsstrategie uit en in 2010 werd ze er lid van het directiecomité. Als manager van het Strategic Office zette ze interne en externe partners rond de visie en strategie van Selor op één lijn. Ze was er ook verantwoordelijk voor de communicatie, de commerciële activiteiten, de sociale relaties en het stakeholdermanagement. Op die manier bouwde ze Selor mee uit tot een innoverende netwerkorganisatie.
Naast haar professionele leven is ze ook mama van 4 kinderen. Dat combineert ze met een Executive MBA aan de Vlerick Business School. De resterende vrije tijd brengt ze het liefst door met fietsen en reizen.

Cindy Dewaele, Algemeen Directeur Arbeidsmarktbeheer VDAB: “VDAB heeft een essentiële rol te vervullen in de samenleving. Het is belangrijk om werkzoekenden op een efficiënte en effectieve manier naar werk te bemiddelen. Iedere medewerker maakt elke dag opnieuw het verschil in het leven van een werkzoekende, werknemer of werkgever. Ik kijk er ontzettend naar uit daar mee mijn schouders onder te zetten.”

Fons Leroy, Gedelegeerd Bestuurder VDAB: “Ik ben blij om Cindy te mogen verwelkomen in onze team. Ons management wordt versterkt met iemand die ruim ervaring heeft binnen de overheidsdiensten en affiniteiten heeft met de arbeidsmarkt. Ik wens haar veel succes met deze nieuwe functie.”

Gsm: 0486 95 14 49