Persuitnodiging Hogeschool UCLL en VDAB Vlaams-Brabant ondertekenen samenwerkingsakkoord.

VDAB Vlaams-Brabant en hogeschool UCLL ondertekenen op 14 april 2016 een akkoord om diepgaander samen te werken. Beide instellingen willen hun aanbod optimaal op elkaar afstemmen. “Er is geen tijd meer om talent te verspillen,” zegt Fons Leroy, gedelegeerd bestuurder van VDAB. “Samen met hogeschool UCLL denken we nog beter op de specifieke behoeftes van de arbeidsmarkt in te kunnen spelen.”

Wil u weten wat VDAB Vlaams-Brabant en hogeschool UCLL van plan zijn en hoe dit de kansen van werkzoekenden, cursisten en studenten in de regio op de arbeidsmarkt zal vergroten? Kom dan naar de ondertekening van het akkoord tot betere samenwerking tijdens het event ‘Gluren bij UCLL’. Dit studentenproject zet bedrijven uit de directe omgeving en uit de regio Vlaams-Brabant aan om een kijkje te komen nemen op de gloednieuwe Leuvense campus van de groep Management & Technologie van UC Leuven-Limburg en zo te ontdekken welke samenwerkingsmogelijkheden de hogeschool te bieden heeft.

VDAB bezoekt op 14 april ook bedrijven in heel Vlaanderen n.a.v. hun ‘Ervaring-Werkt Dag’. De UCLL campus in Haasrode is die dag de laatste halte van de rondgang in Vlaams-Brabant.

‘Gluren bij UCLL’ op Campus Proximus

Wanneer? Donderdag 14 april 2016 om 16 uur, Aula John Cordier
Waar? Campus Proximus, hogeschool UC Leuven-Limburg, Geldenaaksebaan 335, 3001 Leuven.

14.30 uur
Ontvangst deelnemende bedrijven met thee en koffie

15.00 -16.00 uur
Keynote sprekers: Pieter Lambrechts, CEO Boondoggle & Mohamed Ridouani, Schepen Onderwijs & Economie   Stad Leuven

16.00-16.15 uur
Ondertekening samenwerkingsakkoord door Fons Leroy, gedelegeerd bestuurder VDAB & Toon Martens, algemeen directeur UCLL

Uiteenzetting ‘Het belang van werkplekleren’ door Fons Leroy

16.15-17.00 uur
Inspiratiesessies voor bedrijven

17.00 uur
Receptie met netwerkmoment

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kristien Van Hoegaerden, Perscommunicatie, Hogeschool UCLL
kristien.vanhoegaerden@ucll.be • 016 375 779 • 0476 230 931

Johan Viaene, Directeur VDAB Vlaams-Brabant
johan.viaene@vdab.be • 016 29 86 70 • 0499 98 99 00

Over hogeschool UCLL
Hogeschool UCLL biedt 30 professionele bachelor opleidingen aan op 10 campussen in Limburg en Vlaams-Brabant. Met meer dan 14.500 studenten en 1700 medewerkers is de hogeschool een van de grootste verstrekkers van hoger onderwijs in Vlaanderen. UC Leuven-Limburg is lid van de Associatie KU Leuven en zet in op vernieuwend onderwijs, investeringen en onderzoeksprojecten in de regio. Het is de ambitie van UCLL om de sterkste opleidingen in Vlaanderen aan te bieden binnen een internationaal profiel en een sterke band met de KU Leuven.

De hogeschool bestaat uit 3 groepen: ‘Lerarenopleidingen’, ‘Management en Technologie’ en ‘Gezondheid en Welzijn’. Een groep bundelt opleidingen en onderzoeks- en dienstverleningsactiviteiten. Elke groep heeft eigen partners, kansen en uitdagingen en telt ongeveer 5000 studenten en 500 medewerkers.

Meer info op www.ucll.be.

Over VDAB
De Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding (VDAB) bestaat sinds 1989 en staat onder toezicht van de Vlaamse minister van Begroting, Financiën, Werk, Ruimtelijke Ordening, Sport en Erfgoed.

VDAB heeft volgende missie:

• Als loopbaanregisseur schept de organisatie voor alle Vlaamse burgers de ruimte om maximaal zelf hun loopbaan te ontwikkelen. Dat gebeurt met het oog op een vlottere arbeidsmarktwerking en welvaart voor iedereen.
  • Als dienstverlener helpt VDAB burgers bij het ontwikkelen van hun loopbaan in wisselwerking met de marktvraag. Daarin spelen wij helder samen met andere dienstverleners. Speciale aandacht hebben we voor burgers uit kansengroepen.

Om die missie zo efficiënt mogelijk uit te voeren, biedt VDAB een uitgebreid en doeltreffend dienstenpakket aan: arbeidsbemiddeling, competentieontwikkeling, loopbaandienstverlening, faciliteren van de arbeidsmarktwerking.
VDAB wil betrouwbare, behulpzame en wendbare service aanbieden en de burger (werkzoekende, werkende en werkgever) op een zo efficiënt mogelijke manier benaderen. De nieuwste informaticatoepassingen spelen hier op in.

Piet Cosemans
Woordvoerder VDAB a.i.