VDAB organiseert jobdagen om zelf instructeurs aan te werven

VDAB zoekt momenteel een tiental instructeurs voor zijn opleidingscentra in Vlaanderen. “Wat we al jaren doen voor onze partners en klanten doen we vandaag ook voor onszelf: jobdagen organiseren om werkzoekenden en werkgevers in contact brengen”, zegt Katrien Vereecken, Algemeen Directeur VDAB. Hiermee opteert VDAB ervoor om op een creatievere manier werkzoekenden aan te trekken.

Op de jobdagen, die doorgaan in Heverlee en Wondelgem, wordt de mogelijkheid voorzien om kennis te maken met de verschillende VDAB-opleidingen, de manier van werken bij VDAB en de arbeidsvoorwaarden als instructeur. Bovendien kunnen geïnteresseerden zich meteen kandidaat stellen bij een van de aanwezige HR-medewerkers van VDAB. Dit voor huidige of toekomstige jobs bij VDAB in heel Vlaanderen.

VDAB zoekt voornamelijk instructeurs met een technisch profiel zoals onder andere vrachtwagenbestuurder, lasser, installeren CV en sanitair, autobus- en autocarchauffeur.

Concreet zijn er 2 jobdagen die worden georganiseerd. De eerste jobdag gaat door op 2 oktober 2016 in Heverlee, Interleuvenlaan 2, van 10 tot 17 uur. Deze jobdag is ingebed in de open bedrijvendag (klik hier voor meer informatie). De tweede jobdag gaat door op 8 oktober 2016 in Wondelgem, Industrieweg 50, van 10 tot 13 uur.

Bij VDAB werken er vandaag 4.800 gedreven medewerkers, in meer dan 100 vestigingen in Vlaanderen en Brussel. Als instructeur help je mensen om beter te worden in hun job en je verhoogt hun kansen op de arbeidsmarkt.

Koen (52) werkte 30 jaar als proces operator in de papierindustrie. Sinds 1 maart 2016 is hij aan de slag als instructeur proces- en technisch operator bij VDAB, in het opleidingscentrum in Wondelgem. Hij getuigt over zijn nieuwe job:

Koen: "De cursisten waarmee ik werk zijn heel gemotiveerd om bij te leren. Dat maakt opleiding geven en kennis overbrengen heel aangenaam. Als het einde van de opleiding nadert, help ik de cursisten op weg om een leuke en geschikte job te vinden. Momenteel zijn er heel wat goede mogelijkheden op de arbeidsmarkt voor operatoren. Als mijn cursisten goed terechtkomen, dan haal ik daar echt veel voldoening uit. Ook de contacten met de bedrijfswereld die ik op die manier onderhoud, maken mijn job spannend en uitdagendAls proces-operator werkte ik gedurende 30 jaar in wisselend ploegenwerk. Nu werk ik van maandag tot vrijdag, en hoofdzakelijk tijdens de dag. Dat nieuwe arbeidsregime opende voor mij een hele nieuwe wereld. Daar komt nog bij dat ik van verschillende andere voordelen profiteer, zoals een goede vakantieregeling en een mooi verloningspakket. En ik kreeg er een hele ploeg toffe collega’s bovenop!"

Gsm: 0486 95 14 49