Persuitnodiging: Studiekeuze maken? VDAB adviseert!

Een goede studiekeuze maak je met je hart, maar wel op basis van alle nodige informatie. Graag nodigen we u uit voor de voorstelling van het Schoolverlatersrapport 2014. “Werkzoekende schoolverlaters in Vlaanderen: Zet je talenten aan het werk.”

Dit jaarlijkse onderzoek gaat na of schoolverlaters een jaar na het verlaten van de schoolbanken werkzoekend zijn. De editie 2014 bekijkt of jongeren die in 2012 de schoolbanken verlieten één jaar later al dan niet werkzoekend zijn en of ze gedurende dat jaar al enige werkervaring hebben opgedaan. Daarbij maakt het rapport een onderscheid op basis van studieniveau, studierichting, geslacht en provincie.

Dankzij de koppeling met gegevens van het departement Onderwijs en Syntra Vlaanderen kunnen we alle schoolverlaters opvolgen, ook zij die zich niet inschrijven bij VDAB. Hierdoor krijgen we een nauwkeurig beeld van welke schoolverlaters beter of minder goed hun weg naar de arbeidsmarkt vinden.

Het rapport levert aldus essentiële informatie voor al wie voor een studiekeuze moet maken en voor wie begaan is met onderwijs in Vlaanderen.

Nieuw!

De toepassing waarmee geïnteresseerden vlot gegevens kunnen opzoeken voor specifieke studierichtingen met een regionale invalshoek is dit jaar vernieuwd en aangevuld. Het is een voorsmaakje van hoe de VDAB in de toekomst arbeidsmarktgegevens op een aantrekkelijke en moderne manier wil ontsluiten.

Praktisch:

• Dinsdag 20 mei 2014 om 10u45 - 13u00
  • Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen, Entrepotkaai 1, 2000 Antwerpen

Programma:

10u45 - ontvangst
11u15 - openingswoord Minister Philippe Muyters, Vlaams minister van Werk
11u25 - voorstelling rapport door André Van Hauwermeiren, studiedienst VDAB
11u55 - voorstelling nieuwe tool door Lindsey Marin, studiedienst VDAB
12u05 - afsluitend woord Fons Leroy, gedelegeerd bestuurder VDAB
12u15 - vragen
12u30 - soep en broodjes

We hopen dat u erbij bent! Een seintje vooraf wordt erg op prijs gesteld: sofie.bosman@vdab.be