U bent hier

Veelgestelde vragen terugbetaling aanpassing werkplek voor werkgevers

Pas je de werkplek aan van een medewerker met een arbeidsbeperking en wil je een terugbetaling aanvragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Klap alles open
Hoe vraag ik de tegemoetkoming aan?

Vul het aanvraagformulier in en bezorg het via mail of post aan ons

Je kan het aanvraagformulier ook in Mijn VDAB invullen bij 'Premies'. Op die manier hoef je je persoonsgegevens niet zelf in te geven en kan je de status van je aanvraag bekijken. 

In het formulier moet je onder andere de geschatte kostprijs van de aanpassing invullen.

  • Deze kostprijs is exclusief btw. We komen immers niet tussen in de btw.
  • Koop je een aangepast model van materiaal dat je sowieso voorziet in je bedrijf, vul dan het verschil in tussen de kost van het aangepaste model en het standaardmodel. We betalen enkel het verschil terug tussen het aangepaste model en het standaardmodel.
Wanneer kom ik in aanmerking voor de tegemoetkoming?

Je komt in aanmerking voor de terugbetaling van een aanpassing aan de werkplek als je aan deze voorwaarden voldoet

Wat gebeurt er na mijn aanvraag?

We bekijken je aanvraag en laten je weten of je aanvraag goedgekeurd is.

We kunnen je ook opbellen voor meer info of een bezoek brengen aan je bedrijf om te zien of de aanpassing echt nodig is.

Wat moet ik doen als mijn aanvraag goedgekeurd is?
  • Kreeg je bericht dat je aanvraag goedgekeurd is? Koop het materiaal voor de aanpassing en installeer het. Je hebt hier een jaar de tijd voor na de goedkeuring.
    Je kan de kosten zelf voorschieten of afspreken met de winkel dat wij rechtstreeks aan hen betalen. Wil je dat wij rechtstreeks aan hen betalen, vraag dan aan de winkel om het document ‘verklaring rechtstreekse betaling aan leverancier’ in te vullen dat je van ons kreeg.
  • Bezorg je facturen, betalingsbewijzen en het document 'verklaring rechtstreekse betaling aan leverancier' (als je dit gebruikt hebt) binnen de 6 maanden na je aankoop aan de dienst arbeidsbeperking van je provindie. Je kan dit zelf regelen of aan de winkel vragen om dit voor jou te doen. 

Heb je het bedrag voorgeschoten? Dan storten we het verschuldigde bedrag terug op je rekening.

Wat kan ik doen als mijn aanvraag niet werd goedgekeurd?

Ga je niet akkoord met onze beslissing? Dan kan je binnen de 45 dagen een verzoek tot heroverweging indienen. Vul het formulier gemotiveerd verzoek tot heroverweging in en bezorg het via mail of post aan ons.

Wil je graag persoonlijk advies?

We helpen je met plezier verder