U bent hier

Vraag de terugbetaling aan van je vervoerkosten

Heb je het recht gekregen op een tegemoetkoming in je verplaatsingkosten? Dan moet je nu nog de terugbetaling zelf aanvragen. We leggen uit hoe je dit doet.

Belangrijk om te weten

  • Je kan voor elk kwartaal een aanvraag doen. Voorwaarde is wel dat je minstens 15 euro vervoerkosten had in dat kwartaal.

  • Je kan je aanvraag pas doen op het einde van het kwartaal dat volgt op het kwartaal waarvoor je de aanvraag doet. Bijvoorbeeld: 

    • Wil je een aanvraag doen voor de vervoerkosten die je maakte in januari, februari en maart? Doe dan vóór 30 juni je aanvraag

    • Wil je een aanvraag doen voor de vervoerkosten die je maakte in april, mei en juni? Doe dan vóór 30 september je aanvraag. 

    Stap 1 : doe je aanvraag zelf online 

    Log in op je account. Klik onderaan bij 'Nuttige links' op 'Arbeidsbeperking' en vraag de terugbetaling van je vervoerkosten aan.

    Doe je je aanvraag via je account, dan hoef je je persoonsgegevens niet zelf in te vullen en kan je de status van je aanvraag opvolgen. 

    Heb je nog geen account? Maak een account aan. Heb je al een account, maar ken je je wachtwoord niet meer? Bel naar het gratis nummer 0800 30 700 (elke werkdag van 8 tot 19 uur).

    Lukt het niet om je aanvraag via je account te doen? Vul het online aanvraagformulier in, print het, onderteken het en scan het. 

    Stap 2: bezorg ons je bewijsstukken via mail

    Mail je bewijsstukken. Heb je je aanvraag gedaan via het online formulier? Mail dan ook het online formulier.

    De bewijsstukken die je nodig hebt:

    • Een kopie van je loonstroken waarop je de dagen aanduidt waarvoor je de terugbetaling aanvraagt.
    • Documenten afhankelijk van het soort vervoer dat je gebruikt.
      • Als je je met het openbaar vervoer verplaatst en beroep doet op een begeleider: kopies van alle vervoerbewijzen die je begeleider kocht gedurende de 3 maanden.
      • Als een kennis je in zijn wagen naar het werk brengt: het adres van je kennis.
      • Als je een taxi gebruikt voor aangepast vervoer om naar het werk te gaan: de facturen van elke rit gedurende de 3 maanden. Als je een regelmatige gebruiker bent: de attesten die het taxibedrijf je opstuurt met het aantal afgelegde kilometers in de 3 maanden.
    • Het document 'verklaring rechtstreekse betaling aan leverancier' als je wil dat we de terugbetaling rechtstreeks regelen met je vervoermaatschappij (en niet eerst het geld aan jou storten). Dit document wordt automatisch geprint als je op de knop 'bewaren en afdrukken' klikt.

    We bekijken je aanvraag en laten je weten of we ze goedkeuren. Keuren we ze goed, dan storten we het geld op je rekening of de rekening van je vervoermaatschappij. 

    Lukt het niet om je aanvraag zelf te doen?

    Contacteer onze experts. Zij helpen je graag verder. 
     

    Ga je niet akkoord met onze beslissing?

    Vul binnen de 45 dagen na ontvangst van onze beslissing het formulier gemotiveerd verzoek heroverweging in en bezorg het aan onze experts.