Vraag de terugbetaling aan van je verplaatsingskosten

Heb je het recht gekregen op een terugbetaling van je verplaatsingskosten? We leggen uit hoe je de terugbetaling kan aanvragen.

Belangrijk om te weten

  • Je kan na elk kwartaal een aanvraag doen voor een terugbetaling van je verplaatsingskosten en hebt 3 maanden de tijd om je aanvraag in te dienen. 
  • Bijvoorbeeld
    • Heb je verplaatsingen gemaakt in januari, februari en maart? Doe je aanvraag vanaf 1 april en ten laatste vóór 30 juni.
    • Heb je verplaatsingen gemaakt in april, mei en juni? Doe je aanvraag vanaf 1 juli en ten laatste vóór 30 september.
  • Je kan enkel een aanvraag indienen als je minstens 15 euro vervoerkosten had in dat kwartaal.
  1. Vul het aanvraagformulier in

    Vul ons online aanvraagformulier in.

    Lukt het niet om je aanvraag online te doen? Vul dit aanvraagformulier in, print het, onderteken het en mail het naar vvg-tom@vdab.be.

  2. Bezorg ons de nodige bewijsstukken

    Mail de nodige bewijsstukken naar vvg-tom@vdab.be. Die heb je nodig om een aanvraag te kunnen doen.

    • Als je gewoon gemotoriseerd vervoer gebruikt:
      • Een attest dat jij en je werkgever invullen en ondertekenen. Op het attest duid je de dagen aan waarop je gedurende het kwartaal effectief een verplaatsing maakte van je woon- naar je werkplaats en waarvoor je de terugbetaling aanvraagt.
      • Documenten waaruit blijkt welke dagen je effectief een verplaatsing maakte van je woon- naar je werkplaats. Bijvoorbeeld een kopie van je loonstroken of een overzicht uit je agenda.
      • Als een kennis je met de eigen wagen brengt:
    • Als je een taxi gebruikt voor aangepast vervoer:
      • De facturen -die op jou naam staan- van elke rit gedurende het kwartaal.
      • Als je een regelmatige gebruiker bent: de attesten die het taxibedrijf je opstuurt met het aantal afgelegde kilometers gedurende het kwartaal.
    • Als een begeleider je vergezelt op het openbaar vervoer:
      • Kopieën van alle vervoerbewijzen die je begeleider kocht gedurende het kwartaal.
  3. We brengen je op de hoogte

    We bekijken je aanvraag en laten je weten of we ze goedkeuren.

Stel je vraag

Heb je een vraag over een tegemoetkoming of wil je meer info op basis van je persoonlijke situatie?

Contacteer ons