14 opleidingen gevonden
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
De mooie theorieën over assertiviteit en opkomen voor je eigen wensen en behoeften, die ken je wel. Maar ze in de praktijk brengen, dat is een ander ding! Je wil de goede relatie met de ander niet verstoren, je vindt dat je perfect moet zijn en je vreest dat de ander misbruik zal maken van je getoonde emoties. Nee zeggen lukt niet. Je laat over je heen lopen, lijdt gezichtsverlies en kropt je ongenoegen op. Herken je het plaatje? Dan is het hoog tijd dat je deelneemt aan deze online workshop. Een professionele coach begeleidt jou doorheen praktijkgerichte opdrachten die je beter leren omgaan met onverwachte situaties en stress. Je ontdekt hoe je opgewekt nee zegt en omgaat met weerstand. Je leert correct en assertief reageren.Dit thema past binnen soft skills. Met deze persoonlijke vaardigheden kan je het verschil maken, want ze zijn naast technische skills of hard skills heel belangrijk in een werkomgeving .
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Feedback kan een schouderklopje zijn of een constructief gesprek om gedrag bij te sturen. Feedback is cruciaal om gemotiveerd te blijven en voeling te houden met je omgeving en met jezelf. Maar hoe geef je waardevolle feedback? En hoe reageer je op feedback die je zelf krijgt?
In deze cursus vind je heel wat tips en nuttige adviezen.
In deze cursus leer je:
- wat feedback precies is en waarom het zo belangrijk is.
- hoe je feedback geeft: positieve en corrigerende feedback komen aan bod.
- hoe je verschillende formele feedbackmomenten voorbereidt.
- welke houding je als leidinggevende aanneemt.
De cursus is een combinatie van theorie en realistische video's, waarin je ziet hoe collega's in verschillende situaties met elkaar omgaan.
Wil je een extraatje? Als je klaar bent met de cursus, kan je op het leerplatform handige checklists downloaden als geheugensteuntom een feedbackgesprek voor te bereiden.
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Feedback is cruciaal om gemotiveerd te blijven en voeling te houden met je omgeving en jezelf. Hoe reageer je best op feedback? En hoe geef je zelf constructieve feedback aan anderen? In deze praktijkgerichte workshop leer je er alles over. Zo word je een nóg betere versie van jezelf en haal je het beste naar boven in de andere bij het communiceren.Dit thema past binnen soft skills. Met deze persoonlijke vaardigheden kan je het verschil maken, want ze zijn naast technische skills of hard skills heel belangrijk in een werkomgeving .
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Waarom is feedback geven belangrijk? Welke soorten feedback zijn er? Hoe pak je het aan? Hoe ga je om met feedback die jij als leidinggevende krijgt? En wat is de correcte manier om feedback te geven aan je teamleden?
In deze module leer je de waarde en de impact kennen van de verschillende soorten feedback en hoe je feedback geeft.
BRUGGE, OOSTENDE, DIKSMUIDE
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: Ligo Centrum voor Basiseducatie Brugge-Oostende-Westhoek
Elke dag is er communicatie tussen mensen.
Meestal gaat dit goed. Maar soms is het moeilijk.
We roddelen. We begrijpen elkaar niet. Er zijn misverstanden.
We zijn onzeker over onszelf en onze eigen communicatie.
Hoe zorg ik ervoor dat de ander mij beter begrijpt?
En hoe begrijp ik de ander beter?
We geven tips aan elkaar.
Je leert:
- Hoe werkt communicatie?
- Je kwaliteiten ontdekken en waarderen
- Manieren van reageren herkennen
- Luisteren naar anderen
- Gevoelens herkennen
- Spreken vanuit jezelf
- Omgaan met complimenten
- Jezelf beter kennen
*Module Communiceren
DIKSMUIDE, OOSTENDE, BRUGGE
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: Ligo Centrum voor Basiseducatie Brugge-Oostende-Westhoek
Voel je je soms onzeker in gezelschap?
Vind je het moeilijk om nee te zeggen?
Wil je meer zelfvertrouwen?
Je krijgt tips en informatie over:
- nee durven zeggen
- je zelfbeeld
- omgaan met kritiek en complimenten
- je eigen grenzen stellen
- opkomen voor jezelf
- zelfvertrouwen opbouwen
- duidelijk formuleren wat je wil zeggen
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Wat doe je met conflicten binnen je team? En hoe pak je die op de juiste manier aan?
In deze cursus leer je de signalen van een oplopend conflict herkennen. Je ontdekt op welke manieren je ermee kan omgaan en met welke technieken je ze kan oplossen en voorkomen.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Hoe herken je verschillende soorten conflicten?
- Wat zijn de verschillende stijlen om met een conflict om te gaan?
- Hoe kan je conflicten oplossen en voorkomen?
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Iedereen raakt vroeg of laat verzeild in een conflict. Hoe ga je ermee om? Hoe kan je het op de juiste manier aanpakken? In deze online cursus leer je conflicten hanteren.
Je komt te weten hoe conflicten ontstaan en hoe je ze kan herkennen. Er bestaan verschillende soorten conflicten, maar ze doorlopen dezelfde fases.
Daarna leer je conflicten oplossen. Er zijn verschillende stijlen om met conflicten om te gaan. De keuze hangt sterk af van je persoonlijkheid en van de situatie waarin je je bevindt. Agressief gedrag biedt nooit een oplossing. Je ontdekt wat wel werkt om tot een positief resultaat te komen: verbindende communicatie, het GGGG-model en de SORAC-methode.
Tot slot leer je ook conflicten voorkomen. Duidelijk communiceren en goed luisteren is de sleutel. Vanaf nu doorprik je elke manipulatie.
Deze online cursus kan je aanvullen met een of meer praktijkgerichte workshops. Bekijk waar en wanneer ze plaatsvinden en schrijf je in. Surf hiervoor naar vdab.be/workshops en kies vakgebied Communicatie.
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Softskill : communicerenSoms botsen meningen of belangen en raak je ongewild in een conflictsituatie verzeild. Dat kan flink wat energie kosten, voor alle partijen. Toch hoef je een conflict niet angstvallig uit de weg te gaan. Een conflict kan je ook leren zien als een kans om de samenwerking te verbeteren of te herstellen. Zowel op de werkvloer als in je privéleven kan je conflicten constructief aanpakken. Maar hoe doe je dat dan? Leer het in deze gratis online workshop.
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Soms loopt de communicatie met een gesprekspartner helemaal fout en beland je in een moeilijke situatie. Maar hoe komt dat eigenlijk? En welke technieken kan je dan best gebruiken om met die 'moeilijke' gesprekspartner om te gaan?
Je leert het hier!
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Ontdek jouw persoonlijke favoriete gedragsstijl met de DISC-test.
- Leer het kernkwadrant van Offman kennen en toepassen op jezelf.
- Hoe achterhaal je de DISC-stijl en de valkuilen van een ander?
- Breng jouw persoonlijke stijl constructief samen met de stijl van een ander.
Met talrijke animaties, filmpjes en oefeningen plaatsen we je in realistische, moeilijke situaties zoals conflicten, klachten en gesprekspartners die ongeduldig, achterdochtig, arrogant of agressief zijn. Daaruit leer je waarom het soms fout loopt en hoe het beter kan.
Deze online cursus kan je aanvullen met praktijkgerichte workshops. Kijk waar en wanneer ze plaatsvinden en schrijf je in.
Surf daarvoor naar vdab.be/workshops en kies vakgebied communicatie.
Voor
Werkzoekende, Werkgever
Organisator: Embuild Limburg
In deze opleiding worden de deelnemers zich bewust van hun eigen sub-assertieve manier van communiceren. Vanuit dat besef leert u wat assertieve communicatie is en wat u dient te doen om assertiever over te komen in de contacten in uw werkomgeving. Volgende sociale vaardigheden stellen u in staat om beter voor uzelf op te komen en duidelijker te zijn in uw communicatie:
Herkennen van verschillende soorten communicatie (zowel verbaal als non-verbaal),
Bewust worden van lichaamstaal en deze verbeteren,
Verschil tussen assertief, subassertief en agressief gedrag,
Duidelijk en bewust vragen wat voor u belangrijk is: Meer ja zeggen om uw eigen doelen te bereiken,
Overtuigend je mening geven en durven doorvragen,
Grenzen aangeven en neen kunnen zeggen,
Adequaat feedback geven naar uw omgeving,
Omgaan met kritiek van anderen,
Waardering en complimenten gebruiken om mensen te overtuigen ,
De sessies verlopen erg interactief. Er wordt steevast een actieve deelname gevraagd van de deelnemers. Concrete werk gerelateerde cases, vele tips en tricks en persoonlijke behoeften komen vast en zeker aanbod.
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Word je soms geconfronteerd met een klant die klaagt? Wil je weten hoe je daar best mee omgaat?
In deze cursus leer je dat een klantgerichte houding en correct communiceren wonderen kan verrichten. Je krijgt inzicht in hoe je best reageert en vooral... hoe je tot een oplossing komt die een win-win is voor beide partijen.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Wat is een klacht nu precies?
- Wat is het belang van een klacht?
- Wat is het verschil tussen terechte en onterechte klachten?
- Hoe gebruik je de LEO-techniek om met een klacht om te gaan?
Bij het begin van de cursus kan je kiezen voor 'bediende', 'winkelverkoop' of 'chauffeur' (vrachtwagen- en buschauffeur).
De tips zijn dezelfde, de oefeningen en voorbeelden zijn verschillend.
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Vind je het moeilijk om je grenzen aan te geven en nee te zeggen? Wil je de goede relatie met je collega's, je verantwoordelijke of je familie niet verstoren en laat je daarom soms over je heen lopen?
In deze cursus leer je assertief communiceren, met respect voor de ander. Je leert beter omgaan met onverwachte situaties en stress. Je ontdekt hoe je krachtig nee zegt en omgaat met weerstand.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Wat is het belang van assertief communiceren?
- Wat is assertieve communicatie?
- Waarom ben je niet altijd assertief?
- Welke verschillende gedragsstijlen zijn er?
- Hoe kan je assertief zijn?
- Hoe stel je je eigen actieplan op?
Deze cursus is een must als je wil leren opkomen voor je eigen wensen en behoeften.
VILVOORDE, SINT-MICHIELS, ROESELARE, ANTWERPEN, GENT, HEVERLEE, GENK
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Als commercieel medewerker ben je het aanspreekpunt voor klanten. Je geeft inlichtingen, beantwoordt vragen en bent verantwoordelijk voor de opvolging van hun bestellingen. Je verdeelt documentatie, folders en stalen en maakt offertes op. Naast mail en telefoon gebruik je ook bedrijfssoftware. Je ondersteunt eventueel ook je collega's, de vertegenwoordigers, die de verkoop realiseren.
Wil je ontdekken of een commerciële functie iets voor jou is? Neem dan zeker het [digitaal infopakket](https://leren.vdab.be/course/view.php?id=1109) al eens door!
**Wat leer je?**
- Telefonisch en schriftelijk klantvriendelijk communiceren;
- Communiceren in moeilijke situaties en klachtenbehandeling;
- Digitale vaardigheden, ERP (enterprise resource planning), CRM (customer relationship management), MS Office 365, digitaal netwerken;
- Commerciële gesprekken voeren;
- Commercieel inzicht;
- Klanten informeren;
- Bestellingen registreren, uitvoeringsvoorwaarden controleren en bestellingen opvolgen;
- Betalingen opvolgen;
- Producten of diensten verkopen;
- Een klanten- of prospectenbestand uitbouwen;
- Je werk plannen en organiseren;
- Efficiënt vergaderen;
enz.
Tijdens de opleiding doe je stage. Zo krijg je praktijkervaring.
**Hoelang duurt de opleiding?**
Je krijgt een individueel opleidingsprogramma en dus ook een aangepaste duurtijd.
Als je alle opleidingsinhouden moet doorlopen: maximum 15 weken exclusief stage.
**Arbeidsmarktinfo**
Naast de technische kennis die in de opleiding aan bod komt, worden in de meeste vacatures ook nog de volgende niet-technische zaken gevraagd:
- Diploma hoger onderwijs en/of relevante ervaring;
- Goede tot zeer goede kennis Nederlands;
- Communicatievaardigheid, commercieel inzicht en klantgerichtheid;
- Digitaalvaardigheid;
- Zeer goede kennis Engels en Frans verhoogt je kansen, maar hoeft geen breekpunt te zijn.