6 opleidingen gevonden
HOBOKEN, SINT-MICHIELS, ROESELARE
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Diploma
×
Diploma Some text. Some text. Some text.
Some text. Some text. Some text.
Nog geen diploma op zak?
Heb je om de één of andere reden geen diploma secundair onderwijs behaald, dan kan je deze als volwassene via bepaalde trajecten in het volwassenenonderwijs toch nog behalen. Hierin combineer je een beroepsopleiding met algemene vorming.
Klik [hier](https://docs.google.com/document/d/1nXwTDLFveVFZ5F14IgOvzAX6aP-iwRKGOZac-7nkJRY/edit) voor meer info over het beroep en de opleiding.
**Wat leer je?**
- mondeling en schriftelijk communiceren in het Nederlands, Frans en Engels;
- pc- en klaviervaardigheid;
- handelsdocumenten;
- commerciële vaardigheden;
- debiteurenbeheer;
- sociale vaardigheden;
- solliciteren.
Tijdens de opleiding doe je stage. Zo krijg je praktijkervaring.
**Hoelang duurt de opleiding?**
De opleiding duurt 2 semesters. Afhankelijk van de lesgever start de opleiding in september of februari. Meer informatie vind je bij Praktisch en Organisatie.
GENK, HEVERLEE, VILVOORDE, ANTWERPEN, SINT-MICHIELS, GENT, ROESELARE
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Je houdt ervan deuren te openen en mogelijkheden te ontdekken, van nieuwe klanten te maken door prospectie en netwerking. Je maakt van een probleem een opportuniteit, voor jou én voor de klant. Hiervoor zijn je bestaande klanten je dankbaar. Dit vertaalt zich in nieuwe bestellingen of samenwerkingen. Je kan actief luisteren en houdt ervan mensen te overtuigen. Bovendien vind je het een uitdaging om een "nee" om te buigen in een overtuigende "ja". Je ultieme doel is business opportuniteiten te spotten en de omzet- en winstdoelstellingen van je organisatie te realiseren.
Kennis verwerf je via verschillende methodieken, d.w.z. er is mogelijkheid tot thuisstudie via online modules onder begeleiding en coaching van een instructeur. Je kan (gespecialiseerde) workshops volgen en/of werken in een leerbedrijf.
Wil je ontdekken of een commerciële functie iets voor jou is? Neem dan zeker het [digitaal infopakket](https://leren.vdab.be/course/view.php?id=1109) al eens door!
**Wat leer je?**
- Telefonisch en schriftelijk klantvriendelijk communiceren
- Communiceren in moeilijke situaties en klachtenbehandeling
- Commerciële gesprekken voeren
- Verkopen en onderhandelen
- Prospecteren
- E-commerce
- Digitale vaardigheden, ERP (enterprise resource planning), CRM (customer relationship management), MS Office 365, digitaal netwerken
- Plannen en organiseren
- Efficiënt vergaderen
Tijdens de opleiding krijg je sollicitatietraining. Je loopt ook stage. Zo krijg je praktijkervaring.
**Hoelang duurt de opleiding?**
Je krijgt een individueel opleidingsprogramma en dus ook een aangepaste duurtijd.
Als je alle opleidingsinhouden moet doorlopen: maximum 13 weken exclusief stage.
VILVOORDE, SINT-MICHIELS, TONGEREN-BORGLOON, PELT, ROESELARE, ANTWERPEN, GENT, HEVERLEE, GENK
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Als commercieel medewerker ben je het aanspreekpunt voor klanten. Je geeft inlichtingen, beantwoordt vragen en bent verantwoordelijk voor de opvolging van hun bestellingen. Je verdeelt documentatie, folders en stalen en maakt offertes op. Naast mail en telefoon gebruik je ook bedrijfssoftware. Je ondersteunt eventueel ook je collega's, de vertegenwoordigers, die de verkoop realiseren.
Wil je ontdekken of een commerciële functie iets voor jou is? Neem dan zeker het [digitaal infopakket](https://leren.vdab.be/course/view.php?id=1109) al eens door!
**Wat leer je?**
- Telefonisch en schriftelijk klantvriendelijk communiceren;
- Communiceren in moeilijke situaties en klachtenbehandeling;
- Digitale vaardigheden, ERP (enterprise resource planning), CRM (customer relationship management), MS Office 365, digitaal netwerken;
- Commerciële gesprekken voeren;
- Commercieel inzicht;
- Klanten informeren;
- Bestellingen registreren, uitvoeringsvoorwaarden controleren en bestellingen opvolgen;
- Betalingen opvolgen;
- Producten of diensten verkopen;
- Een klanten- of prospectenbestand uitbouwen;
- Je werk plannen en organiseren;
- Efficiënt vergaderen;
enz.
Tijdens de opleiding doe je stage. Zo krijg je praktijkervaring.
**Hoelang duurt de opleiding?**
Je krijgt een individueel opleidingsprogramma en dus ook een aangepaste duurtijd.
Als je alle opleidingsinhouden moet doorlopen: maximum 15 weken exclusief stage.
SINT-JOOST-TEN-NODE, GENK, HEVERLEE, VILVOORDE, SINT-MICHIELS, GENT, ROESELARE, ANTWERPEN, OUDENAARDE
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Als bediende organiseer en beheer je de administratie in een bedrijf. Je volgt ook interne dossiers en dossiers van klanten op. Tijdens deze opleiding leer je administratief Nederlands van niveau A2+/2.1 naar B1/2.4. Je leert over de structuur van een bedrijf, facturen maken, aankoop en verkoop van goederen, ... Dus: alles wat je nodig hebt om een job te vinden als administratief bediende.
Klik [hier](https://docs.google.com/document/d/1TyDQJ8hol51XipREA-xp2dr6ju9UXVeu9NkshKdv9WA/edit) voor meer info over het beroep.
**Wat leer je?**
- aankoop en verkoop van goederen;
- de werking van een magazijn;
- factureren;
- omgaan met klanten;
- mondeling en schriftelijk communiceren in functie van de job (Nederlands OF Frans OF Engels);
- werken met office;
- solliciteren;
- bedrijfsadministratie (handelsdocumenten, ERP, facturatie);
- klantgerichte attitudes en sociale vaardigheden.
Na de opleiding loop je stage of ga je aan het werk.
Klik [hier](https://docs.google.com/document/d/1qHr5aSEjnF0g188IFzl1qbIZCI-S5YopNnabd_LV9Xc/edit) voor het volledige programma.
**Hoelang duurt de opleiding?**
- De opleiding bestaat uit twee delen. Deel 1 duurt maximaal 16 weken (voltijds), afhankelijk van je beginniveau en je tempo. Deel 2 duurt maximaal 20 weken, afhankelijk van de modules die je kiest.
- Je krijgt een programma op maat en je bespreekt dat met de instructeur. Je werkt zelfstandig en volgt een individueel leertraject: je verwerft kennis online, neemt deel aan workshops.
PELT, GENK, ROESELARE, ANTWERPEN, TONGEREN-BORGLOON, GENT, SINT-MICHIELS
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Wist je dat commerciële vaardigheden veelgevraagd zijn en dit in tal van functies?
Zie jij dat sales ook dienstverlening is, boeiend contact met klanten en leveranciers en dus veel meer dan (harde) verkoop?
Proef tijdens deze opleiding van de waaier aan mogelijkheden terwijl je jouw kennis uitbreidt.
Ontdek al doende en al lerende waar jouw sterktes zitten, waar je nog kan groeien en ga voluit voor de versterking van je commerciële skills!
**Wat leer je?**
Je krijgt een programma op maat (selectie van onderstaande onderdelen), gebaseerd op jouw ervaring/kennis én op jouw jobvisie :
- Inzicht in de commerciële en commercieel getinte beroepen
- De documentenflow
- Klantvriendelijke mondelinge communicatie
- Klantvriendelijke schriftelijke communicatie
- Communiceren in moeilijke situaties en klachtenbehandeling
- Frans en/of Engels
- Office 365 (Word, Excel, Powerpoint, Teams, OneNote, Planner, Sharepoint, ...)
- Kennismaking met bedrijfssoftware (Enterprise Resource Planning en Customer Relationship management)
- Digitale transformaties en digitaal netwerken
- Customer journey en experience
- Datageletterdheid in een salescontext
- Verkooptechnieken
- Vergadertechnieken
- Timemanagement, samenwerken, resultaatgericht werken, ...
**Hoelang duurt de opleiding?**
Je krijgt een traject op maat. De duurtijd is afhankelijk van de modules die bij jouw jobvisie, kennis en ervaring passen.
Neem je alle onderdelen door, dan ben je maximum 8 weken bezig.
Op dit traject kan een tewerkstelling volgen of een vervolgopleiding in samenwerking met partners: vb. Cevora (Vormingsfonds paritair comité 200) of BZB Fedafin (Beroepsvereniging voor tussenpersonen in bank- en beleggingsdiensten, verzekeringen en kredieten).
VILVOORDE, SINT-MICHIELS, HEVERLEE, ROESELARE, GENT, ANTWERPEN
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Ben je communicatief, klantgericht en help je mensen graag telefonisch verder? Ga dan voluit voor een job als customer service medewerker! Het takenpakket van een customer service medewerker/ medewerker klantendienst verschilt van bedrijf tot bedrijf. Het kan bestaan uit: klanten informeren, reservaties of bestellingen opnemen, afspraken maken, vragen beantwoorden over de kwaliteit van bepaalde producten, noodoproepen ontvangen, producten verkopen, enz. Het initiatief tot telefonisch contact kan bij de klant liggen (inbound) of bij jou, het bedrijf of contactcenter waarvoor je werkt (outbound).
Wil je ontdekken of een commerciële functie iets voor jou is? Neem dan zeker [het digitaal infopakket](https://leren.vdab.be/course/view.php?id=1109) al eens door!
**Wat leer je?**
- Telefonisch (en schriftelijk) klantvriendelijk communiceren
- Communiceren in moeilijke situaties en klachtenbehandeling
- Commerciële gesprekken voeren
- Klanten informeren
- Reglementering: consumenteninfo en -bescherming
- Inbound versus outbound
- Verkooptechnieken
enz.
Tijdens de opleiding volg je een stage. Zo krijg je alvast praktijkervaring.
**Hoelang duurt de opleiding?**
Je krijgt een individueel opleidingsprogramma en dus ook een aangepaste duurtijd.
Als je alle opleidingsinhouden moet doorlopen: maximum 10 weken exclusief stage.