Opleidingen
Opleiding crm
Filters
Vind een opleiding
3 opleidingen gevonden
Online
Voor Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
Deze online cursus kan je aanvullen met een of meer praktijkgerichte workshops. Bekijk waar en wanneer ze plaatsvinden en schrijf je in. Surf hiervoor naar vdab.be/workshops en kies vakgebied Sales.
CRM of Customer Relationship Management is een Engelstalige benaming voor klantrelatiebeheer.
In
deze introductiecursus leer je wat CRM is en hoe bedrijven het
gebruiken om de relatie met hun klant te verbeteren. Je komt meer te
weten over de filosofie achter CRM en de softwarepakketten die
beschikbaar zijn. Heel wat voorbeelden, filmpjes en tests leggen je de
concepten uit.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Wat is CRM?
- Wat is het verschil tussen CRM als filosofie en CRM als softwarepakket?
- Waarom zouden bedrijven CRM willen gebruiken?
- Hoe werkt zo'n CRM systeem nu precies?
Fris je vaardigheden als verkoper op en maak van elk salesgesprek een succes met onze app Talent voor Sales.
Online
Voor Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
Je weet wat CRM is, doet en kan. Maar hoe ziet zo'n CRM-systeem er nu concreet uit? In deze online workshop van twee halve dagen leer je al doende, en onder deskundige begeleiding van een instructeur, werken met MS Dynamics CRM in een fictief bedrijf. De workshop geeft je een stevige basis en stelt je voor aan het kloppend hart van elk CRM-systeem: het dynamische dossier van jouw klant. Je leert navigeren, linken leggen met je collega's, zoeken en vooral: vinden. Ook leer je hoe je de gegevens van bestaande klanten kan aanpassen, hoe je nieuwe klanten moet toevoegen en hoe je alle to do's kan inplannen in je eigen CRM-agenda en zichtbaar maken voor je collega's.Je krijgt online les in groep, verwerkt op je eigen tempo de leerstof op een leerplatform en maakt opdrachten in groep en individueel. Met deze mix garanderen we dat iedereen vlot kan meevolgen. Wij raden je aan om alvast Google Chrome te installeren.
Online
Voor Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
Hoe krijg je meer inzicht in de klantenportefeuille van je bedrijf? Die vraag staat centraal in deze workshop.Het is belangrijk dat bedrijven hun klantenportefeuille optimaliseren. Want een gezonde en gespreide portefeuille zorgt voor minder liquiditeitsproblemen, meer financiële stabiliteit en een beter beheer van debiteurenrisico’s.Tijdens deze workshop overlopen we verschillende bronnen die je een diepgaand inzicht geven in de bedrijven waarmee je samenwerkt of wil samenwerken. Van externe informatiebronnen zoals Graydon en Intellifin tot interne data uit je ERP-systeem en CRM-software.Dit stelt je in staat om weloverwogen strategische beslissingen te nemen, zoals het beperken van kredietrisico’s en het aanpassen van verkoopsvoorwaarden.