9 opleidingen gevonden
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Je wil je klanten veilig voedsel voorschotelen. Je vermijdt ziekmakende bacteriën, ongezonde stoffen en ongewenste voorwerpen in het voedsel. Tegelijkertijd zorg je ook voor je eigen veiligheid. Vuur, water en scherpe voorwerpen maken de keuken immers tot een gevaarlijke plek.
Elk horecabedrijf is verplicht om de HACCP-regels toe te passen. Als je die regels naleeft, bied je veilig voedsel aan je klanten en werk je op een veilige manier.
Deze online cursus biedt je een eerste kennismaking met HACCP in de horeca in 5 modules 'Wat zegt de wet', '4 gevaren', 'Hygiëne', 'Veiligheid' en 'Afval'.
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Hoe haal je het meeste uit je ingrediënten? Hoe verklein je je ecologische voetafdruk? En hoe creëer je een fijne sfeer voor je gasten en personeel?
In deze cursus ontdek je hoe je op verschillende vlakken duurzaam kan werken in de horeca. Want duurzaamheid gaat verder dan aandacht hebben voor het klimaat. Het is ook duurzaam omgaan met jezelf en je medewerkers. En ook klanten vinden een duurzame aanpak waardevol. Je hebt er dus heel wat bij te winnen als je duurzaam werkt.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Op weg naar duurzame horeca: Wat is duurzaamheid in de horeca en wat is het niet?
- Onze producten & ik: Hoe helpen productkennis en een goede voorbereiding om duurzaam te ondernemen?
- Onze natuur & ik: Hoe werk ik spaarzaam met voedsel, verpakkingen, water en energie?
- Ons team & ik: Hoe bouw ik een duurzame relatie op met mijn team?
- Onze gasten & ik: Hoe bouw ik een duurzame relatie op met mijn klanten?
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
De coronacrisis heeft de realiteit pijnlijk uitvergroot: passie en creativiteit zijn belangrijk in de horeca, maar daarmee alleen trek je het niet. Correct rekenen en voldoende geld overhouden is noodzakelijk.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Help, waar zijn mijn centen naartoe? Het verdienmodel van een horecazaak
- 3 rekenfouten in F&B berekening die je veel geld kosten
- Werken met recepten: alleen maar voordelen
- Geld verdienen met je menukaart
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Hoe zorg je voor een grotere klantentevredenheid? En welke vragen stel je best om meer te verkopen en toch niet opdringerig over te komen? Hoe haal je meer rendement en weet je wat binnen je aanbod het meeste oplevert?
In deze online cursus leer je het. Je krijgt tips om op een gastvrije manier meer te verkopen. Ook worden verschillende verkooptechnieken toegelicht.
Volgende thema's komen aan bod:
- misverstanden
- ken je kaart
- verkooptips
- wat werkt voor jou?
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Word je soms geconfronteerd met een klant die klaagt? Wil je weten hoe je daar best mee omgaat?
In deze cursus leer je dat een klantgerichte houding en correct communiceren wonderen kan verrichten. Je krijgt inzicht in hoe je best reageert en vooral... hoe je tot een oplossing komt die een win-win is voor beide partijen.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Wat is een klacht nu precies?
- Wat is het belang van een klacht?
- Wat is het verschil tussen terechte en onterechte klachten?
- Hoe gebruik je de LEO-techniek om met een klacht om te gaan?
Bij het begin van de cursus kan je kiezen voor 'bediende', 'winkelverkoop' of 'chauffeur' (vrachtwagen- en buschauffeur).
De tips zijn dezelfde, de oefeningen en voorbeelden zijn verschillend.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Zet je je eerste stappen in de horeca of heb je wat ervaring en wil je je kennis opfrissen?
In deze module leer je de basis over koude en warme dranken. Deze module helpt je bij het adviseren van dranken aan gasten.
Je krijgt inzicht in efficiënt, hygiënisch en gastvriendelijk werken.
We staan stil bij de productie van dranken en de invloed van de bereiding op aroma en smaak. Ook de presentatie van dranken voor een perfecte klantbeleving komt aan bod
Warme dranken: In deze cursus leer je meer over koffie, thee en de verschillende manieren om een lekker kopje te bereiden. Je leert meer over het product, je krijgt inzicht in de productie ervan en de invloed van de bereiding op aroma, smaak en klantenbeleving.
Wijn: Je leert hoe verschillende soorten wijn gemaakt worden, hoe een gastvriendelijke wijnkaart eruit kan zien en hoe je gasten kan helpen bij hun wijnkeuze.
Mixologie: Je leert hoe verschillende cocktails tot stand komen, welke componenten deel uitmaken van de basis van een cocktail en in welke verhouding je die samenbrengt. Je leert aandachtspunten over bereiding, presentatie en hoe je een klant kan helpen bij de cocktailkeuze.
Bier: Je leert de verschillende soorten bier kennen, de bereidingswijze, serveertemperatuur, hoe te werken met bier op tap of op fles, en hoe gasten te helpen bij hun bierkeuze.
Barorganisatie: Je leert hoe je professioneel een bar of toog kan organiseren, hoe je efficiënt, hygiënisch en gastvriendelijk kan werken en in welke volgorde je een bestelling afwerkt.
Spirits: Je leert het verschil tussen de verschillende courante spirits. Hoe worden ze gemaakt, welke smaken en aroma's kunnen we verwachten, waar komen deze spirits vandaan, hoe worden ze het meest gedronken en wat is de "perfect serve".
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Als logistiek bediende heb je contact met (interne en/of externe) klanten en leveranciers, zowel nationaal als internationaal. De jobs en taken in de logistiek zijn zeer divers. Je werkt nauw samen met de medewerkers in het magazijn en je controleert de voorraden en plant de aankopen. Je maakt de transportplanningen voor chauffeurs. Je stelt documenten op voor nationaal en internationaal vervoer met verschillende vervoersmodi.
De nadruk ligt hier op mondelinge taalvaardigheid en de courante woordenschat, nodig voor jobs binnen de (toe)levering, het transport en de opslag (inclusief magazijnmedewerker) en er wordt gewerkt aan de hand van:
- dialogen in specifieke situaties
- doelgerichte woordenschat
- praktische voorbeeldzinnen
- oefeningen via rollenspelen
- woordenlijsten
- verschillende soorten (invul)oefeningen
Een algemene basiskennis van het Frans is nodig voor deze cursus. Deze cursus sluit aan bij de cursus Frans - Logistiek - Schriftelijke communicatie.
Om beter te kunnen inschatten of deze cursus bij je past, kan je vrijblijvend je voorkennis in kaart brengen. Vraag een online taaltest aan.
Cursusduur: 40 uur
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Om beter te kunnen inschatten of deze cursus bij je past, kan je vrijblijvend je voorkennis in kaart brengen.
Vraag een online taaltest aan.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Moet je op het werk vaak klanten onthalen en hen informatie geven in het Engels?
In deze cursus leer je de Engelse woordenschat om met klanten om te gaan in verschillende situaties. Je krijgt inzicht in de taken van een frontofficemedewerker: hoe je klanten kan doorverbinden naar de juiste dienst, maar ook hoe je een boze klant kan kalmeren.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Hoe onthaal je bezoekers op een professionele manier?
- Hoe ga je om met klanten die geen afspraak hebben?
- Wat doe je in onverwachte situaties?
- Hoe leid je klanten professioneel rond in een bedrijf?
- Hoe wijs je klanten de weg?
- Op welke manier maak je boekingen en reservaties voor verplaatsingen?
Voor deze cursus heb je een basiskennis Engels nodig.
Wil je graag vrijblijvend je kennis van het Engels testen? Vraag een online taaltest aan.