7 opleidingen gevonden
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: GO! CVO Antwerpen
Ben je sociaal, nauwkeurig en discreet? Hou je van administratie? En wil je graag meewerken aan het personeelsbeleid? Dan is HR-assistent iets voor jou. Tijdens de opleiding leer je o.a. hoe je personeelsdossiers beheert. Je leert met de nodige software werken en je krijgt alle regelgeving mee. Je bekijkt hoe je vacatures opstelt en hoe je een eerste cv-screening uitvoert. Met al deze kennis en vaardigheden kan je nadien aan de slag op de personeelsdienst (HR-dienst) van een bedrijf of organisatie. Combineer de opleiding HR-assistent met AAV en behaal je diploma secundair onderwijs.
HR-assistent is een beroeps- en diplomagerichte opleiding. Volg je ook de opleiding Aanvullende algemene vorming met succes? Dan kan je je diploma secundair onderwijs behalen.
We maken samen met jou een individueel traject. Kan je goede punten in het middelbaar of ervaring aantonen of slaag je voor een proef? Dan kan je vrijstellingen aanvragen.
Voor
Werknemer, Werkgever, Werkzoekende
Organisator: Creo
Ben jij communicatief sterk en een administratieve duizendpoot? Wil jij graag bedrijven helpen om de geschikte personeelsleden aan te werven? Dan ben jij, wie we zoeken! Schrijf je in voor de avondopleiding HR-assistent in Kortrijk. Tijdens de opleiding leer je alles omtrent personeelsdossiers, het vinden van de juiste personen voor een organisatie, het beheren van lonen, de nodige software en alles rond de wetgeving. Met deze kennis en vaardigheden kan je nadien aan de slag op de personeelsdienst binnen een organisatie of in een interimkantoor.
Combineer de opleiding HR-assistent met Aanvullende algemene vorming en behaal je diploma secundair onderwijs.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: CVO Focus Lokeren
Werk je graag met én voor mensen? Heb je interesse in alles wat met personeel te maken heeft, van nieuwe medewerkers zoeken tot lonen berekenen? Ben je administratief nauwkeurig? Ben je sterk in communicatie? Dan is een opleiding HR-assistent zeker iets voor jou!
Als HR-assistent kun je aan de slag op de personeelsafdeling van organisaties, van bedrijven en binnen de overheid. Je bent het aanspreekpunt voor de medewerkers inzake loon, personeelsadministratie en sociale wetgeving.
De opleiding HR-assistent bestaat uit 9 modules rond alles wat een vakbekwame HR-assistent moet weten en kunnen. Onze ervaren lesgevers benaderen de topics vanuit praktijkgerichte cases en toepassingen, met op het einde een stageperiode. Zo kan je alles wat je leerde in je opleiding, omzetten naar praktijkervaring op de werkvloer.
Organisator: CVO Qrios
Het takenpakket van HR-assistenten kan zeer divers van aard zijn en verschilt van bedrijf tot bedrijf en van de omvang van de ondernemingen. Medewerkers van de personeelsadministratie houden in opdracht van de HR-manager o.a. personeelsdossiers bij, volgen overplaatsingen en promoties op, registreren (ziekte)verloven, salarissen, kwalificaties en trainingen. Ze beantwoorden personeelsvragen van de medewerkers en begeleiden ze bij de afhandeling van diverse HR-gerelateerde activiteiten.
Een HR-assistent heeft een zeer veelzijdige job, en dus is ook de opleiding zeer divers opgevat en sterk gericht op de praktijk. We besteden uiteraard veel aandacht aan personeels- en loonadministratie. Daarnaast trainen we je digitale skills en zakelijke communicatieve vaardigheden. In functie van het uitoefenen van het beroep trainen we ook je Frans en Engels. Tot slot kan je tijdens je stage in de praktijk omzetten wat je in de lessen geleerd hebt. En misschien start je zo wel je eigen beroepsactieve carrière.
Organisator: Kisp vzw
Als HR-assistent hou je ervan om te werken met mensen en ben je nauwkeurig en discreet.
Je bent het aanspreekpunt voor de medewerkers inzake payroll, personeelsadministratie en sociale wetgeving. Een HR-assistent is tenslotte communicatief en drukt zich vlot uit in het Engels en het Frans.
Voor
Werkgever, Werknemer, Werkzoekende
Organisator: Creo
Wil je graag jouw Frans verbeteren om professioneel te communiceren binnen een HR-afdeling, personeelsdienst of interimkantoor? Dit is je kans!
Je werkt rond herkenbare themas uit Human Resources en kantoorcommunicatie, zoals:
bedrijven en sectoren (les entreprises)
onthaal en jezelf professioneel voorstellen
telefoneren in het Frans (formeel, doorverbinden, info vragen/geven)
de weg vragen en uitleggen op de werkplek
vacatures schrijven en cvs analyseren
screening en selectie: kandidaten uitnodigen, accepteren of weigeren
sollicitatiegesprekken voeren en gesprekken in een interimkantoor
feedback geven, moeilijke boodschappen brengen en exitgesprekken
arbeid en arbeidsvoorwaarden (werk, contracten, verlof, loon)
veiligheidsregels en instructies uitleggen
HR-woordenschat en handige standaardzinnen
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: CVO Focus Lokeren
Digitale administratieve vaardigheden (120 LT)
Je leert zelfstandig meer gespecialiseerde administratieve taken in een kantooromgeving uitvoeren met behulp van verschillende softwareprogrammas zoals Word, Excel, PowerPoint, Outlook en andere digitale tools. Uiteraard werk je altijd zorgvuldig, kwaliteitsvol en efficiënt.
Volgende themas komen o.a. aan bod:
- kantoorsoftware gebruiken zoals Word, Excel, PowerPoint, Outlook,
- gegevens invoeren en lay-out verzorgen
- teksten en brieven opmaken volgens de huisstijl
- gegevens en documenten verzamelen, verwerken en opslaan
- gegevens in databanken bijhouden
- ingevoerde informatie controleren en up-to-date houden
- gebruik maken van de autocorrectie, spellingscontrole, grammaticacontrole, taalinstellingen,