9 opleidingen gevonden
VILVOORDE, SINT-MICHIELS, ROESELARE, ANTWERPEN, GENT, HEVERLEE, GENK
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Als commercieel medewerker ben je het aanspreekpunt voor klanten. Je geeft inlichtingen, beantwoordt vragen en bent verantwoordelijk voor de opvolging van hun bestellingen. Je verdeelt documentatie, folders en stalen en maakt offertes op. Naast mail en telefoon gebruik je ook bedrijfssoftware. Je ondersteunt eventueel ook je collega's, de vertegenwoordigers, die de verkoop realiseren.
Wil je ontdekken of een commerciële functie iets voor jou is? Neem dan zeker het [digitaal infopakket](https://leren.vdab.be/course/view.php?id=1109) al eens door!
**Wat leer je?**
- Telefonisch en schriftelijk klantvriendelijk communiceren;
- Communiceren in moeilijke situaties en klachtenbehandeling;
- Digitale vaardigheden, ERP (enterprise resource planning), CRM (customer relationship management), MS Office 365, digitaal netwerken;
- Commerciële gesprekken voeren;
- Commercieel inzicht;
- Klanten informeren;
- Bestellingen registreren, uitvoeringsvoorwaarden controleren en bestellingen opvolgen;
- Betalingen opvolgen;
- Producten of diensten verkopen;
- Een klanten- of prospectenbestand uitbouwen;
- Je werk plannen en organiseren;
- Efficiënt vergaderen;
enz.
Tijdens de opleiding doe je stage. Zo krijg je praktijkervaring.
**Hoelang duurt de opleiding?**
Je krijgt een individueel opleidingsprogramma en dus ook een aangepaste duurtijd.
Als je alle opleidingsinhouden moet doorlopen: maximum 15 weken exclusief stage.
**Arbeidsmarktinfo**
Naast de technische kennis die in de opleiding aan bod komt, worden in de meeste vacatures ook nog de volgende niet-technische zaken gevraagd:
- Diploma hoger onderwijs en/of relevante ervaring;
- Goede tot zeer goede kennis Nederlands;
- Communicatievaardigheid, commercieel inzicht en klantgerichtheid;
- Digitaalvaardigheid;
- Zeer goede kennis Engels en Frans verhoogt je kansen, maar hoeft geen breekpunt te zijn.
VILVOORDE, SINT-MICHIELS, HEVERLEE, ROESELARE, GENT, ANTWERPEN
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Ben je communicatief, klantgericht en help je mensen graag telefonisch verder? Ga dan voluit voor een job als customer service medewerker! Het takenpakket van een customer service medewerker/ medewerker klantendienst verschilt van bedrijf tot bedrijf. Het kan bestaan uit: klanten informeren, reservaties of bestellingen opnemen, afspraken maken, vragen beantwoorden over de kwaliteit van bepaalde producten, noodoproepen ontvangen, producten verkopen, enz. Het initiatief tot telefonisch contact kan bij de klant liggen (inbound) of bij jou, het bedrijf of contactcenter waarvoor je werkt (outbound).
Wil je ontdekken of een commerciële functie iets voor jou is? Neem dan zeker [het digitaal infopakket](https://leren.vdab.be/course/view.php?id=1109) al eens door!
**Wat leer je?**
- Telefonisch (en schriftelijk) klantvriendelijk communiceren
- Communiceren in moeilijke situaties en klachtenbehandeling
- Commerciële gesprekken voeren
- Klanten informeren
- Reglementering: consumenteninfo en -bescherming
- Inbound versus outbound
- Verkooptechnieken
enz.
Tijdens de opleiding volg je een stage. Zo krijg je alvast praktijkervaring.
**Hoelang duurt de opleiding?**
Je krijgt een individueel opleidingsprogramma en dus ook een aangepaste duurtijd.
Als je alle opleidingsinhouden moet doorlopen: maximum 10 weken exclusief stage.
Arbeidsmarktinfo
Naast de technische kennis die in de opleiding aan bod komt, worden in de meeste vacatures ook nog de volgende niet-technische zaken gevraagd:
- Goede tot zeer goede kennis Nederlands
- Communicatievaardigheid, resultaatgerichtheid en flexibiliteit
- Digitaalvaardigheid
- Zeer goede kennis van het Frans is een sterke extra troef
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Word je soms geconfronteerd met een klant die klaagt? Wil je weten hoe je daar best mee omgaat?
In deze cursus leer je dat een klantgerichte houding en correct communiceren wonderen kan verrichten. Je krijgt inzicht in hoe je best reageert en vooral... hoe je tot een oplossing komt die een win-win is voor beide partijen.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Wat is een klacht nu precies?
- Wat is het belang van een klacht?
- Wat is het verschil tussen terechte en onterechte klachten?
- Hoe gebruik je de LEO-techniek om met een klacht om te gaan?
Bij het begin van de cursus kan je kiezen voor 'bediende', 'winkelverkoop' of 'chauffeur' (vrachtwagen- en buschauffeur).
De tips zijn dezelfde, de oefeningen en voorbeelden zijn verschillend.
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Soms loopt de communicatie met een gesprekspartner helemaal fout en beland je in een moeilijke situatie. Maar hoe komt dat eigenlijk? En welke technieken kan je dan best gebruiken om met die 'moeilijke' gesprekspartner om te gaan?
Je leert het hier!
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Ontdek jouw persoonlijke favoriete gedragsstijl met de DISC-test.
- Leer het kernkwadrant van Offman kennen en toepassen op jezelf.
- Hoe achterhaal je de DISC-stijl en de valkuilen van een ander?
- Breng jouw persoonlijke stijl constructief samen met de stijl van een ander.
Met talrijke animaties, filmpjes en oefeningen plaatsen we je in realistische, moeilijke situaties zoals conflicten, klachten en gesprekspartners die ongeduldig, achterdochtig, arrogant of agressief zijn. Daaruit leer je waarom het soms fout loopt en hoe het beter kan.
Deze online cursus kan je aanvullen met praktijkgerichte workshops. Kijk waar en wanneer ze plaatsvinden en schrijf je in.
Surf daarvoor naar vdab.be/workshops en kies vakgebied communicatie.
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Certificaat
Zou je graag als slager in een slagerij van een keten of warenhuis willen werken, maar mis je de nodige kennis of ervaring?
Ben je flexibel en gemotiveerd om iets bij te leren? Dan is de praktijkgerichte opleiding Slager distributie iets voor jou. In 12 weken leer je niet alleen heel wat technische vaardigheden aan zoals versnijden, verwerken en verpakken van vlees en slagerijproducten, we geven je ook de technieken mee voor de verkoop en presentatie aan de toonbank. Tijdens de opleiding is een stage mogelijk. Zo krijg je beroepservaring.
Als slager moet je vroeg beginnen werken en onder specifieke omstandigheden (koude, rechtstaand, stress).
**Wat leer je?**
- hygiëneregels en veiligheidsnormen;
- verkoop in de slagerij;
- eenvoudige verwerking van deelstukken van varkens, -runds, -en kalfsvlees;
- panklaar maken van vers vlees;
- toonbankpresentatie.
Tijdens de opleiding volg je een stage. Zo krijg je praktijkervaring.
**Hoelang duurt de opleiding?**
- 12 weken opleiding
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
In deze online module krijg je inzicht in verschillende boekhoudkundige documenten en leer je deze correct te verwerken in de boekhouding.
Aan de hand van het boekhoudpakket Exact Online leer je heel wat boekhoudkundige taken. In deze module herhalen we het boeken van courante binnenlandse verrichtingen maar leggen we de focus op:
- verkoop van vaste activa
- dubieuze debiteuren
- schulden in vreemde valuta
- IC-diensten
- leasing
- maandafsluiting
Wil je ontdekken of een job in accountancy iets voor jou is? Neem dan zeker het digitaal infopakket al eens door.
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Werk je vaak met klanten? Ben je benieuwd hoe je met jouw inzet, jouw vriendelijke communicatie kan zorgen voor klantentevredenheid en klantenbinding?
In deze cursus krijg je inzicht in dit proces. Je leert dat klanten niet alleen een kwalitatief product of een goede dienstverlening willen. Ze willen ook vriendelijkheid, flexibiliteit, een luisterend oor, een gesprekspartner die meedenkt, antwoordt op hun vragen en zoekt naar oplossingen. Jouw organisatie of bedrijf zorgt voor een degelijk product en klantgerichte processen. Maar JIJ als persoon, als medewerker kan wel het verschil maken!
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Wie zijn je klanten?
- Wat willen je klanten?
- Wat is klantgericht handelen?
- Waarom is communicatie zo belangrijk?
Bij het begin van de cursus kan je kiezen voor 'bediende' of 'chauffeur'.
De tips zijn dezelfde, de oefeningen en opdrachten zijn verschillend.
SINT-JOOST-TEN-NODE, GENK, HEVERLEE, VILVOORDE, SINT-MICHIELS, GENT, ROESELARE, ANTWERPEN, OUDENAARDE
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Als bediende organiseer en beheer je de administratie in een bedrijf. Je volgt ook interne dossiers en dossiers van klanten op. Tijdens deze opleiding leer je administratief Nederlands van niveau B1min (medium)/2.2 naar B1/2.4. Je leert over de structuur van een bedrijf, facturen maken, aankoop en verkoop van goederen, ... Dus: alles wat je nodig hebt om een job te vinden als administratief bediende.
Klik [hier](https://docs.google.com/document/d/1TyDQJ8hol51XipREA-xp2dr6ju9UXVeu9NkshKdv9WA/edit) voor meer info over het beroep.
**Wat leer je?**
- aankoop en verkoop van goederen;
- de werking van een magazijn;
- factureren;
- omgaan met klanten;
- mondeling en schriftelijk communiceren in functie van de job (Nederlands OF Frans OF Engels);
- werken met office;
- solliciteren;
- bedrijfsadministratie (handelsdocumenten, ERP, facturatie);
- klantgerichte attitudes en sociale vaardigheden.
Na de opleiding loop je stage of ga je aan het werk.
Klik [hier](https://docs.google.com/document/d/1qHr5aSEjnF0g188IFzl1qbIZCI-S5YopNnabd_LV9Xc/edit) voor het volledige programma.
**Hoelang duurt de opleiding?**
- De opleiding bestaat uit twee delen. Deel 1 duurt maximaal 16 weken (voltijds), afhankelijk van je beginniveau en je tempo. Deel 2 duurt maximaal 20 weken, afhankelijk van de modules die je kiest.
- Je krijgt een programma op maat en je bespreekt dat met de instructeur. Je werkt zelfstandig en volgt een individueel leertraject: je verwerft kennis online, neemt deel aan workshops.
GENK, ROESELARE, ANTWERPEN, GENT, SINT-MICHIELS
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Wist je dat commerciële vaardigheden veelgevraagd zijn en dit in tal van functies?
Zie jij dat sales ook dienstverlening is, boeiend contact met klanten en leveranciers en dus veel meer dan (harde) verkoop?
Proef tijdens deze opleiding van de waaier aan mogelijkheden terwijl je jouw kennis uitbreidt.
Ontdek al doende en al lerende waar jouw sterktes zitten, waar je nog kan groeien en ga voluit voor de versterking van je commerciële skills!
**Wat leer je?**
Je krijgt een programma op maat (selectie van onderstaande onderdelen), gebaseerd op jouw ervaring/kennis én op jouw jobvisie:
- Inzicht in de commerciële en commercieel getinte beroepen
- De documentenflow
- Klantvriendelijke mondelinge communicatie
- Klantvriendelijke schriftelijke communicatie
- Communiceren in moeilijke situaties en klachtenbehandeling
- Frans en/of Engels
- Office 365 (Word, Excel, Powerpoint, Teams, OneNote, Planner, Sharepoint, ...)
- Kennismaking met bedrijfssoftware (Enterprise Resource Planning en Customer Relationship management)
- Digitale transformaties en digitaal netwerken
- Customer journey en experience
- Datageletterdheid in een salescontext
- Verkooptechnieken
- Vergadertechnieken
- Timemanagement, samenwerken, resultaatgericht werken, ...
**Hoelang duurt de opleiding?**
Je krijgt een traject op maat. De duurtijd is afhankelijk van de modules die bij jouw jobvisie, kennis en ervaring passen.
Neem je alle onderdelen door, dan ben je maximum 8 weken bezig.
Op dit traject kan een tewerkstelling volgen of een arbeidsmarktgerichte vervolgopleiding.