Opleidingen
Opleiding commercieel telefoneren
Filters
Vind een opleiding
4 opleidingen gevonden
Online
Voor Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
In deze workshop oefen je dagelijkse onthaalsituaties in het Frans. Je begroet bezoekers warm en professioneel en vraagt ze vriendelijk naar hun naam en firma. Je verwittigt de contactpersoon in je bedrijf en begeleidt bezoekers naar de vergaderzaal of wachtruimte. Je helpt ze met de WIFI-codes.Bij binnenkomende telefoontjes verbind je correct door of geef je informatie over openingstijden, parkeerkaarten en routebeschrijvingen. Afspraken plannen met klanten en leveranciers of vergaderzalen reserveren, dat doe je allemaal in het Frans.Je coach geeft je persoonlijke feedback en tips die je direct kan toepassen.
HOBOKEN, SINT-MICHIELS, ROESELARE
Voor Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
Diploma
Nog geen diploma op zak?
Heb je om de één of andere reden geen diploma secundair onderwijs behaald, dan kan je deze als volwassene via bepaalde trajecten in het volwassenenonderwijs toch nog behalen. Hierin combineer je een beroepsopleiding met algemene vorming.
Klik [hier](https://docs.google.com/document/d/1nXwTDLFveVFZ5F14IgOvzAX6aP-iwRKGOZac-7nkJRY/edit) voor meer info over het beroep en de opleiding.
**Wat leer je?**
- mondeling en schriftelijk communiceren in het Nederlands, Frans en Engels;
- pc- en klaviervaardigheid;
- handelsdocumenten;
- commerciële vaardigheden;
- debiteurenbeheer;
- sociale vaardigheden;
- solliciteren.
Tijdens de opleiding doe je stage. Zo krijg je praktijkervaring.
**Hoelang duurt de opleiding?**
De opleiding duurt 2 semesters. Afhankelijk van de lesgever start de opleiding in september of februari. Meer informatie vind je bij Praktisch en Organisatie.
VILVOORDE, SINT-MICHIELS, HEVERLEE, ROESELARE, GENT, ANTWERPEN
Voor Werkzoekende
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
Erkend door VDAB
Ben je communicatief, klantgericht en help je mensen graag telefonisch verder? Ga dan voluit voor een job als customer service medewerker! Het takenpakket van een customer service medewerker/ medewerker klantendienst verschilt van bedrijf tot bedrijf. Het kan bestaan uit: klanten informeren, reservaties of bestellingen opnemen, afspraken maken, vragen beantwoorden over de kwaliteit van bepaalde producten, noodoproepen ontvangen, producten verkopen, enz. Het initiatief tot telefonisch contact kan bij de klant liggen (inbound) of bij jou, het bedrijf of contactcenter waarvoor je werkt (outbound).
Wil je ontdekken of een commerciële functie iets voor jou is? Neem dan zeker [het digitaal infopakket](https://leren.vdab.be/course/view.php?id=1109) al eens door!
**Wat leer je?**
- Telefonisch (en schriftelijk) klantvriendelijk communiceren
- Communiceren in moeilijke situaties en klachtenbehandeling
- Commerciële gesprekken voeren
- Klanten informeren
- Reglementering: consumenteninfo en -bescherming
- Inbound versus outbound
- Verkooptechnieken
enz.
Tijdens de opleiding volg je een stage. Zo krijg je alvast praktijkervaring.
**Hoelang duurt de opleiding?**
Je krijgt een individueel opleidingsprogramma en dus ook een aangepaste duurtijd.
Als je alle opleidingsinhouden moet doorlopen: maximum 10 weken exclusief stage.
Online
Voor Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
Houd jij nog het hoofd boven water als verschillende communicatiekanalen allemaal samen jouw aandacht vragen? Facebook, chat, telefoon, twitter, e-mail.... Wat moet je eerst doen? Slaag je erin om binnen de deadline commercieel correct te reageren? Gebruik je daarbij ook nog een klantgerichte stijl? Neem de proef op de som en speel het sales game.
40 cases bevat dit spel. Je kan het dus meermaals spelen en toch andere situaties krijgen. Elk scenario is uitgeschreven en gaat samen met mogelijke antwoorden. Aan jou om de beste keuze te maken. Veel succes!
Fris je vaardigheden als verkoper op en maak van elk salesgesprek een succes met onze website Talent voor Sales.