Opleidingen
Opleiding commercieel telefoneren
Filters
Vind een opleiding
3 opleidingen gevonden
Online
Voor Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
In deze workshop leer je vlot en zelfverzekerd telefoneren in het Frans. We oefenen specifieke telefoonsituaties, van het correct doorverbinden tot het verstrekken van duidelijke informatie. Je leert hoe je boodschappen noteert, afspraken plant en reserveringen maakt.Je krijgt persoonlijke feedback en tips van je coach die je direct in de praktijk kunt brengen. Na deze training neem je elke oproep in het Frans met vertrouwen aan!
VILVOORDE, SINT-MICHIELS, HEVERLEE, ROESELARE, GENT, ANTWERPEN
Voor Werkzoekende
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
Erkend door VDAB
Ben je communicatief, klantgericht en help je mensen graag telefonisch verder? Ga dan voluit voor een job als customer service medewerker! Het takenpakket van een customer service medewerker/ medewerker klantendienst verschilt van bedrijf tot bedrijf. Het kan bestaan uit: klanten informeren, reservaties of bestellingen opnemen, afspraken maken, vragen beantwoorden over de kwaliteit van bepaalde producten, noodoproepen ontvangen, producten verkopen, enz. Het initiatief tot telefonisch contact kan bij de klant liggen (inbound) of bij jou, het bedrijf of contactcenter waarvoor je werkt (outbound).
Wil je ontdekken of een commerciële functie iets voor jou is? Neem dan zeker [het digitaal infopakket](https://leren.vdab.be/course/view.php?id=1109) al eens door!
**Wat leer je?**
- Telefonisch (en schriftelijk) klantvriendelijk communiceren
- Communiceren in moeilijke situaties en klachtenbehandeling
- Commerciële gesprekken voeren
- Klanten informeren
- Reglementering: consumenteninfo en -bescherming
- Inbound versus outbound
- Verkooptechnieken
enz.
Tijdens de opleiding volg je een stage. Zo krijg je alvast praktijkervaring.
**Hoelang duurt de opleiding?**
Je krijgt een individueel opleidingsprogramma en dus ook een aangepaste duurtijd.
Als je alle opleidingsinhouden moet doorlopen: maximum 10 weken exclusief stage.
Arbeidsmarktinfo
Naast de technische kennis die in de opleiding aan bod komt, worden in de meeste vacatures ook nog de volgende niet-technische zaken gevraagd:
- Goede tot zeer goede kennis Nederlands
- Communicatievaardigheid, resultaatgerichtheid en flexibiliteit
- Digitaalvaardigheid
- Zeer goede kennis van het Frans is een sterke extra troef
Online
Voor Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
Houd jij nog het hoofd boven water als verschillende communicatiekanalen allemaal samen jouw aandacht vragen? Facebook, chat, telefoon, twitter, e-mail.... Wat moet je eerst doen? Slaag je erin om binnen de deadline commercieel correct te reageren? Gebruik je daarbij ook nog een klantgerichte stijl? Neem de proef op de som en speel het sales game.
40 cases bevat dit spel. Je kan het dus meermaals spelen en toch andere situaties krijgen. Elk scenario is uitgeschreven en gaat samen met mogelijke antwoorden. Aan jou om de beste keuze te maken. Veel succes!
Fris je vaardigheden als verkoper op en maak van elk salesgesprek een succes met onze website Talent voor Sales.