Opleidingen
Opleiding klantgericht schrijven
Filters
Vind een opleiding
3 opleidingen gevonden
Online
Voor Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
Moet je dikwijls zakelijke teksten schrijven? Wil je graag weten hoe je die klantgericht kan schrijven?
In deze online cursus ontdek je het. Je leert hoe je je boodschap correct en helder laat overkomen en ervoor zorgt dat je lezer zich aangesproken en betrokken voelt. Je krijgt tips hoe je een positieve en persoonlijke schrijfstijl ontwikkelt.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Hoe kan je positief schrijven?
Je krijgt 4 tips waarmee je een positieve schrijfstijl ontwikkelt. Zo maak je je boodschappen meteen aantrekkelijker en boeiender en creëer je bij je lezer een 'open mind'.
- Hoe kan je persoonlijk schrijven?
Je leert dat 4 tips volstaan om zakelijk zo te communiceren dat de lezer zich betrokken voelt. Hierdoor lezen ze jouw informatie, vragen, teksten... met veel meer aandacht en gaan ze gemakkelijker mee in de inhoud.
- Hoe kan je duidelijk schrijven?
Met 4 tips leer je hoe je kort, eenvoudig en gestructureerd inspeelt op mogelijke vragen van de lezer.
- Hoe kan je dynamisch schrijven?
Je leert stilstaan bij verschillende aspecten van je communicatie: het doel, de kernboodschap, het doelpubliek, de context en het communicatiemedium. Je leert ook voldoende afwisseling en een vlotte, heldere en directe taal te gebruiken. Zo worden je teksten gegarandeerd graag en goed gelezen.
Is Nederlands niet je moedertaal en wil je graag je kennis van het Nederlands testen?
Vraag vrijblijvend een online taaltest aan.
Online
Voor Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
Communicatie via e-mail gaat snel en gemakkelijk, maar dat betekent niet dat je er onzorgvuldig mee kan omspringen. Immers, ook bij e-mail is een correcte inhoud in klare taal een professioneel visitekaartje. Tijdens deze online workshop krijg je hulp van een professionele coach bij het opstellen van klantgerichte e-mails. Via praktijkgerichte opdrachten leer je e-mails logisch opbouwen met een correcte inhoud. Je leert de juiste begin- en slotformules hanteren, de grammaticale items en typische uitdrukkingen. Je leert de juiste zinsconstructies inzetten met een focus op zuiver taalgebruik.Je leert fouten tegen klantgerichtheid in e-mails op te sporen en te verbeteren.
Online
Voor Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
Maak van je e-mail een professioneel visitekaartje. In deze workshop leer je professionele e-mails schrijven:Welke inhoud gebruik je?Hoe bouw je een e-mail logisch op in een heldere structuur?Hoe formuleer je korte en krachtige zinnen?Hoe wissel je zinsvormen en woordgebruik af?Hoe spreek je de lezer persoonlijk aan?Waarom is spreektaal belangrijk?....Deze workshop is praktijkgericht. Je leert concrete vaardigheden en oefent ze in. Je schrijft zelf enkele e-mails met de hulp van een coach. Die geeft je direct feedback tijdens de workshop. Zo krijg je meer inzicht in je toon, stijl en taalgebruik.