Opleidingen
Opleiding omgaan met moeilijke klanten
Filters
Vind een opleiding
2 opleidingen gevonden
Online
Voor Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
Iedereen raakt vroeg of laat verzeild in een conflict. Hoe ga je ermee om? Hoe kan je het op de juiste manier aanpakken? In deze online cursus leer je conflicten hanteren.
Je komt te weten hoe conflicten ontstaan en hoe je ze kan herkennen. Er bestaan verschillende soorten conflicten, maar ze doorlopen dezelfde fases.
Daarna leer je conflicten oplossen. Er zijn verschillende stijlen om met conflicten om te gaan. De keuze hangt sterk af van je persoonlijkheid en van de situatie waarin je je bevindt. Agressief gedrag biedt nooit een oplossing. Je ontdekt wat wel werkt om tot een positief resultaat te komen: verbindende communicatie, het GGGG-model en de SORAC-methode.
Tot slot leer je ook conflicten voorkomen. Duidelijk communiceren en goed luisteren is de sleutel. Vanaf nu doorprik je elke manipulatie.
Deze online cursus kan je aanvullen met een of meer praktijkgerichte workshops. Bekijk waar en wanneer ze plaatsvinden en schrijf je in. Surf hiervoor naar vdab.be/workshops en kies vakgebied Communicatie.
Online
Voor Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
Word je soms geconfronteerd met een klant die klaagt? Wil je weten hoe je daar best mee omgaat?
In deze cursus leer je dat een klantgerichte houding en correct communiceren wonderen kan verrichten. Je krijgt inzicht in hoe je best reageert en vooral... hoe je tot een oplossing komt die een win-win is voor beide partijen.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Wat is een klacht nu precies?
- Wat is het belang van een klacht?
- Wat is het verschil tussen terechte en onterechte klachten?
- Hoe gebruik je de LEO-techniek om met een klacht om te gaan?
Bij het begin van de cursus kan je kiezen voor 'bediende', 'winkelverkoop' of 'chauffeur' (vrachtwagen- en buschauffeur).
De tips zijn dezelfde, de oefeningen en voorbeelden zijn verschillend.