25 opleidingen gevonden
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Werk je vaak met klanten? Ben je benieuwd hoe je met jouw inzet, jouw vriendelijke communicatie kan zorgen voor klantentevredenheid en klantenbinding?
In deze cursus krijg je inzicht in dit proces. Je leert dat klanten niet alleen een kwalitatief product of een goede dienstverlening willen. Ze willen ook vriendelijkheid, flexibiliteit, een luisterend oor, een gesprekspartner die meedenkt, antwoordt op hun vragen en zoekt naar oplossingen. Jouw organisatie of bedrijf zorgt voor een degelijk product en klantgerichte processen. Maar JIJ als persoon, als medewerker kan wel het verschil maken!
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Wie zijn je klanten?
- Wat willen je klanten?
- Wat is klantgericht handelen?
- Waarom is communicatie zo belangrijk?
Bij het begin van de cursus kan je kiezen voor 'bediende' of 'chauffeur'.
De tips zijn dezelfde, de oefeningen en opdrachten zijn verschillend.
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Wie zijn je klanten? Wat verwachten ze van jou? Welke vaardigheden heb je nodig om een (commercieel) gesprek te voeren? In deze praktijkgerichte online workshop focus je op alle aspecten van klantgerichtheid. Je leert de LSD-techniek toepassen in concrete situaties. Je coach helpt je hierbij. Bovendien leer je uit de ervaring van andere cursisten.Dit thema past binnen soft skills. Met deze persoonlijke vaardigheden kan je het verschil maken, want ze zijn naast technische skills of hard skills heel belangrijk in een werkomgeving .
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Word je soms geconfronteerd met een klant die klaagt? Wil je weten hoe je daar best mee omgaat?
In deze cursus leer je dat een klantgerichte houding en correct communiceren wonderen kan verrichten. Je krijgt inzicht in hoe je best reageert en vooral... hoe je tot een oplossing komt die een win-win is voor beide partijen.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Wat is een klacht nu precies?
- Wat is het belang van een klacht?
- Wat is het verschil tussen terechte en onterechte klachten?
- Hoe gebruik je de LEO-techniek om met een klacht om te gaan?
Bij het begin van de cursus kan je kiezen voor 'bediende', 'winkelverkoop' of 'chauffeur' (vrachtwagen- en buschauffeur).
De tips zijn dezelfde, de oefeningen en voorbeelden zijn verschillend.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Iedereen raakt vroeg of laat verzeild in een conflict. Hoe ga je ermee om? Hoe kan je het op de juiste manier aanpakken? In deze online cursus leer je conflicten hanteren.
Je komt te weten hoe conflicten ontstaan en hoe je ze kan herkennen. Er bestaan verschillende soorten conflicten, maar ze doorlopen dezelfde fases.
Daarna leer je conflicten oplossen. Er zijn verschillende stijlen om met conflicten om te gaan. De keuze hangt sterk af van je persoonlijkheid en van de situatie waarin je je bevindt. Agressief gedrag biedt nooit een oplossing. Je ontdekt wat wel werkt om tot een positief resultaat te komen: verbindende communicatie, het GGGG-model en de SORAC-methode.
Tot slot leer je ook conflicten voorkomen. Duidelijk communiceren en goed luisteren is de sleutel. Vanaf nu doorprik je elke manipulatie.
Deze online cursus kan je aanvullen met een of meer praktijkgerichte workshops. Bekijk waar en wanneer ze plaatsvinden en schrijf je in. Surf hiervoor naar vdab.be/workshops en kies vakgebied Communicatie.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: GO! CVO VOLT
Word een succesvolle winkelverkoper in 1jaar!
Heb je een passie voor verkoop en klantenservice? Wil je je commerciële vaardigheden aanscherpen en klanten overtuigen? Dan is de opleiding Winkelverkoper perfect voor jou! In deze praktijkgerichte cursus leer je de essentiële technieken om een topverkoper te worden.
Wat leer je in deze opleiding?
- Klanten professioneel en vriendelijk adviseren
- Verkooptechnieken en onderhandelingstactieken toepassen
- Omgaan met verschillende klantentypes en situaties
- Kassa- en voorraadbeheer efficiënt uitvoeren
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: GO! CVO VOLT
Word een succesvolle winkelmedewerker in 6 maanden!
Hou je van logistieke taken en geniet je van contact met klanten? Wil je je verbeteren in het presenteren van producten en het geven van advies tot het afhandelen van aankopen aan de kassa? Dan is de opleiding Winkelmedewerker perfect voor jou! In deze praktijkgerichte cursus leer je de essentiële technieken om een topmedewerker te worden.
- Klanten professioneel en vriendelijk informeren
- Geleverde producten controleren, opslaan en etaleren
- Omgaan met verschillende klantentypes en situaties
- Kassa- en voorraadbeheer efficiënt uitvoeren
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Hoe verbeter je je vaardigheden om iets te verkopen? Hoe overtuig je een klant? In deze online praktijkgerichte workshop leer je hoe je de verschillende fasen in een verkoopgesprek herkent en er met succes gebruik van maakt. Je leert ook omgaan met bezwaren. Na de online workshop kan je onze online module “Ontwikkel je verkooptalent” nog nalezen om je opgedane kennis stevig te verankeren. We coachen je in groep. Op basis van je leerbehoeften kan je ook daarna nog op je eigen tempo de leerstof op een leerplatform doornemen, opdrachten maken in groep en individueel. Met deze mix garanderen we dat iedereen vlot kan meevolgen. Wij raden je aan om alvast Google Chrome te installeren.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Je gaat schoonmaken (poetsen) bij mensen thuis. Wil je leren hoe je goed kan communiceren (praten) met de mensen bij wie je gaat schoonmaken? Wil je leren hoe je kennismaakt en hoe je goede afspraken maakt?
In deze cursus leer je online (op de computer) hoe je goed kan communiceren met jouw klanten (de mensen bij wie je gaat poetsen). Want een goed contact en goede afspraken zijn belangrijk!
Je leert meer over:
- kennismaken met jouw klant
- klantvriendelijk en professioneel communiceren
- afspraken maken over het werk
- een vraag stellen
- een probleem melden
- telefoneren met jouw klant
- ...
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: GO! CVO VOLT
Droom je ervan om reizen te organiseren en te begeleiden of zou je graag een groep op sleeptouw nemen doorheen de stad, de regio of een museum?
Of wil je gewoon je kennis bijspijkeren en tegelijkertijd een fijne tijd beleven?
Dan is deze opleiding misschien iets voor jou. Het is redelijk intens, dus we richten ons naar kandidaten met een stevige motivatie. Meertaligheid is een belangrijke troef.
Tijdens het basisjaar Gids en reisleider proef je van het gidsen en begeleiden van reizen. Je krijgt ook een stevige introductie in toerisme, kunst, geschiedenis, natuur en landschap.
Eens het basisjaar achter de rug is, kan je kiezen voor één of meerdere specialisaties. Ga je voor reisleider, dan heb je de keuze tussen Reisleider Vlaanderen, Reisleider Wallonië en Brussel of Reisleider Europa en Verre Bestemmingen. Kies je voor gids, dan is er Stadsgids Leuven, Regiogids Hageland of Museumgids. Veel van onze cursisten stoppen niet bij één specialisatie. We hebben zelfs de wisselbeker "Trouwste Klant" voor zij die alle specialisaties volgen.
Op het einde van de rit krijg je de kaart van gids of reisleider van Toerisme Vlaanderen. Je kan dan solliciteren bij een gidsenvereniging of museum of je kan een plaats veroveren als reisleider voor een reisorganisatie. Redelijk wat van onze oud-cursisten zijn zelf een vereniging of organisatie begonnen.
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Communicatie via e-mail gaat snel en gemakkelijk, maar dat betekent niet dat je er onzorgvuldig mee kan omspringen. Immers, ook bij e-mail is een correcte inhoud in klare taal een professioneel visitekaartje. Tijdens deze online workshop krijg je hulp van een professionele coach bij het opstellen van klantgerichte e-mails. Via praktijkgerichte opdrachten leer je e-mails logisch opbouwen met een correcte inhoud. Je leert de juiste begin- en slotformules hanteren, de grammaticale items en typische uitdrukkingen. Je leert de juiste zinsconstructies inzetten met een focus op zuiver taalgebruik.Je leert fouten tegen klantgerichtheid in e-mails op te sporen en te verbeteren.
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Moet je dikwijls zakelijke teksten schrijven? Wil je graag weten hoe je die klantgericht kan schrijven?
In deze online cursus ontdek je het. Je leert hoe je je boodschap correct en helder laat overkomen en ervoor zorgt dat je lezer zich aangesproken en betrokken voelt. Je krijgt tips hoe je een positieve en persoonlijke schrijfstijl ontwikkelt.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Hoe kan je positief schrijven?
Je krijgt 4 tips waarmee je een positieve schrijfstijl ontwikkelt. Zo maak je je boodschappen meteen aantrekkelijker en boeiender en creëer je bij je lezer een 'open mind'.
- Hoe kan je persoonlijk schrijven?
Je leert dat 4 tips volstaan om zakelijk zo te communiceren dat de lezer zich betrokken voelt. Hierdoor lezen ze jouw informatie, vragen, teksten... met veel meer aandacht en gaan ze gemakkelijker mee in de inhoud.
- Hoe kan je duidelijk schrijven?
Met 4 tips leer je hoe je kort, eenvoudig en gestructureerd inspeelt op mogelijke vragen van de lezer.
- Hoe kan je dynamisch schrijven?
Je leert stilstaan bij verschillende aspecten van je communicatie: het doel, de kernboodschap, het doelpubliek, de context en het communicatiemedium. Je leert ook voldoende afwisseling en een vlotte, heldere en directe taal te gebruiken. Zo worden je teksten gegarandeerd graag en goed gelezen.
Is Nederlands niet je moedertaal en wil je graag je kennis van het Nederlands testen?
Vraag vrijblijvend een online taaltest aan.
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Wil je aan de slag in de Horeca als kelner maar heb je nog geen ervaring? Volg dan nu deze workshop! De start van een nieuwe job en misschien wel een nieuwe carrière!In deze praktijkgerichte, inspirerende workshop krijg je tips en tricks om klanten in de horeca correct en klantvriendelijk te bedienen. Tafels indekken, borden en plateau dragen, inzetten en afruimen, digitaal bestellingen opnemen en een initiatie in drankenkennis worden je interactief aangeleerd. Doorheen de hele dag is er ook aandacht voor klantgerichtheid, hygiëne .Op naar een professionele WOW service.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Een klant vriendelijk onthalen in de winkel : het klinkt eenvoudig en toch is het een kunst. Je kan dit best leren door te oefenen en dit is wat je hier in deze virtuele winkel kan doen. In dit 3D-spel ga je met verschillende klanten in dialoog alsof je in een echte winkel aan het werk bent. De beste voorbereiding om een goede winkelmedewerker te zijn. Je leert :
- de klant begroeten
- de klant aanspreken op het juiste moment,
- goed luisteren
- de juiste vragen stellen
- goede service geven
- gepast afscheid nemen.
Een must voor elke winkelmedewerker !
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Werk je in een bedrijf met internationale klanten en heb je wat hulp nodig met een Frans telefoongesprek?
In deze cursus ontdek je hoe je klantgericht en professioneel kan telefoneren in het Frans. Je leert onder andere hoe je namen spelt en hoe je cijfers uitspreekt. En ook hoe je een afspraak maakt of verandert.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Hoe spel je namen?
- Hoe spreek je cijfers, factuurnummers, bedragen ... uit?
- Hoe zeg je de datum en de tijd?
- Wat zeg je als je je klant moet doorverbinden of als de gevraagde persoon er niet is?
- Hoe laat je een boodschap achter of noteer je er een?
- Hoe maak je, wijzig je of annuleer je een afspraak?
- Hoe ga je om met (technische) storingen en los je problemen op?
Je kan de cursus volgen met Franstalige of Nederlandstalige instructies. Je hebt een A1-niveau nodig voor Frans om te starten.
Om beter te kunnen inschatten of deze cursus bij je past, kan je vrijblijvend je voorkennis testen. Vraag een online taaltest aan en ontdek welk niveau je op dit moment hebt.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Word je soms geconfronteerd met een kwade klant aan de telefoon? Wil je graag weten hoe je daar best op reageert?
In deze cursus leer je de kunst van klantgericht telefoneren en omgaan met agressie aan de telefoon. Zo verbeter je je communicatievaardigheden en haal je het beste uit elk gesprek.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Hoe kan je succesvol telefoneren?
- Waar ligt je tolerantiegrens?
- Hoe ga je om met verbale agressie in een telefoongesprek?
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Hoe ga je om met moeilijke klanten en klachten? Hoe geef je de klant een tevreden gevoel, ook als je hem niet echt hebt kunnen helpen? In deze interactieve online workshop focus je op concrete situaties. Je leert de LEO-techniek toepassen in de praktijk. Bovendien leer je uit de ervaring van andere cursisten.Dit thema past binnen soft skills. Met deze persoonlijke vaardigheden kan je het verschil maken, want ze zijn naast technische skills of hard skills heel belangrijk in een werkomgeving .
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
E-commerce is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Deze vorm van online marketing bestaat uit veel aspecten. Online verkopen gebeurt op afstand. De grote kapstok is de customer journey, daarbij staan klanten centraal. Hun 'reis', hun beleving moet optimaal zijn.
Ook staan we stil bij gegevensbescherming en de bijhorende wettelijke verplichtingen.
De cursus bestaat uit volgende modules:
- Customer Centricity
- Wetgeving
- Customer Journey
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Werk je in een bedrijf met internationale klanten en kan je wel wat hulp gebruiken met je telefoongesprekken in het Engels? Wil je de klanten klantgericht kunnen helpen in het Engels? Dan is deze cursus iets voor jou.
Deze thema's komen aan bod:
- Hoe spel je namen?
- Hoe spreek je cijfers, factuurnummers, bedragen ... uit?
- Hoe zeg je de datum en de tijd?
- Wat zeg je als je je klant moet doorverbinden of als de gevraagde persoon er niet is?
- Hoe laat je een boodschap achter of noteer je er een?
- Hoe maak je, wijzig je of annuleer je een afspraak?
- Hoe ga je om met (technische) storingen en los je problemen op?
Je kan de cursus zowel met Engelstalige als met Nederlandstalige instructies doornemen. Met een A1-niveau voor Engels kan je de cursus starten. Naarmate je vordert in de cursus, verhoogt het niveau wel tot B1.
Om beter te kunnen inschatten of deze cursus bij je past, kan je vrijblijvend je voorkennis testen. Vraag een online taaltestaan en ontdek welk niveau je op dit moment hebt.
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Hoe zorg je voor een grotere klantentevredenheid? En welke vragen stel je best om meer te verkopen en toch niet opdringerig over te komen? Hoe haal je meer rendement en weet je wat binnen je aanbod het meeste oplevert?
In deze online cursus leer je het. Je krijgt tips om op een gastvrije manier meer te verkopen. Ook worden verschillende verkooptechnieken toegelicht.
Volgende thema's komen aan bod:
- misverstanden
- ken je kaart
- verkooptips
- wat werkt voor jou?
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Wil je je eerste stappen zetten in de retailsector of heb je al wat ervaring in een winkel en wil je je kennis opfrissen?
In deze online cursus krijg je een rondleiding door de verschillende afdelingen van een supermarkt. Op een interactieve manier maak je kennis met wat je moet kennen en kunnen om aan de slag te gaan als algemeen winkelbediende.
Aan de hand van filmpjes en oefeningen leer je in deze cursus alle basiskennis en basishandelingen die noodzakelijk zijn voor een job als algemeen winkelbediende.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- werkattitude
- openen van de winkel
- klantvriendelijkheid
- merken
- productpresentatie
- aanvullen
- het schaplabel
- veiligheid
- hygiëne en voedselveiligheid
- de kassa
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Wil je je eerste stappen zetten in de retailsector of heb je al wat ervaring in een winkel en wil je je kennis opfrissen?
In deze online cursus krijg je een rondleiding door de verschillende afdelingen van een doe-het-zelfzaak. Op een interactieve manier maak je kennis met wat je moet kennen en kunnen om hier aan de slag te gaan als winkelmedewerker.
Aan de hand van filmpjes en oefeningen leer je in deze cursus alle basiskennis en basishandelingen die noodzakelijk zijn voor een job als winkelmedewerker in een doe-het-zelfzaak.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- werkattitude
- klantvriendelijkheid
- de infobalie
- het magazijn
- aanvullen
- veiligheid
- de verfafdeling
- productkennis
- de zaagmachine
- de kassa
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Maak van je e-mail een professioneel visitekaartje. In deze workshop leer je professionele e-mails schrijven:Welke inhoud gebruik je?Hoe bouw je een e-mail logisch op in een heldere structuur?Hoe formuleer je korte en krachtige zinnen?Hoe wissel je zinsvormen en woordgebruik af?Hoe spreek je de lezer persoonlijk aan?Waarom is spreektaal belangrijk?....Deze workshop is praktijkgericht. Je leert concrete vaardigheden en oefent ze in. Je schrijft zelf enkele e-mails met de hulp van een coach. Die geeft je direct feedback tijdens de workshop. Zo krijg je meer inzicht in je toon, stijl en taalgebruik.
Organisator: GO! CVO CRESCENDO MECHELEN
Droom je van een afwisselende job én schrikt weekendwerk je niet af? Hou je van contact met klanten en wil je goed leren verkopen? Dan is de opleiding Winkelverkoper écht iets voor jou. In deze rol blink je uit in logistieke en administratieve taken en geniet je van het contact met klanten. Van het presenteren van producten en het geven van advies tot het afhandelen van aankopen aan de kassa je beheerst het allemaal!
Tijdens de opleiding leer je klantgericht werken om producten en diensten aan particuliere klanten te verkopen. Van bij de start van de opleiding oefen je de theorie die je in de lessen leert in de praktijk. Combineer de opleiding Winkelverkoper met Aanvullende Algemene Vorming en behaal je diploma secundair onderwijs.
VILVOORDE, SINT-MICHIELS, HEVERLEE, ROESELARE, GENT, ANTWERPEN
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Ben je communicatief, klantgericht en help je mensen graag telefonisch verder? Ga dan voluit voor een job als customer service medewerker! Het takenpakket van een customer service medewerker/ medewerker klantendienst verschilt van bedrijf tot bedrijf. Het kan bestaan uit: klanten informeren, reservaties of bestellingen opnemen, afspraken maken, vragen beantwoorden over de kwaliteit van bepaalde producten, noodoproepen ontvangen, producten verkopen, enz. Het initiatief tot telefonisch contact kan bij de klant liggen (inbound) of bij jou, het bedrijf of contactcenter waarvoor je werkt (outbound).
Wil je ontdekken of een commerciële functie iets voor jou is? Neem dan zeker [het digitaal infopakket](https://leren.vdab.be/course/view.php?id=1109) al eens door!
**Wat leer je?**
- Telefonisch (en schriftelijk) klantvriendelijk communiceren
- Communiceren in moeilijke situaties en klachtenbehandeling
- Commerciële gesprekken voeren
- Klanten informeren
- Reglementering: consumenteninfo en -bescherming
- Inbound versus outbound
- Verkooptechnieken
enz.
Tijdens de opleiding volg je een stage. Zo krijg je alvast praktijkervaring.
**Hoelang duurt de opleiding?**
Je krijgt een individueel opleidingsprogramma en dus ook een aangepaste duurtijd.
Als je alle opleidingsinhouden moet doorlopen: maximum 10 weken exclusief stage.
Arbeidsmarktinfo
Naast de technische kennis die in de opleiding aan bod komt, worden in de meeste vacatures ook nog de volgende niet-technische zaken gevraagd:
- Goede tot zeer goede kennis Nederlands
- Communicatievaardigheid, resultaatgerichtheid en flexibiliteit
- Digitaalvaardigheid
- Zeer goede kennis van het Frans is een sterke extra troef