9 opleidingen gevonden
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Werk je vaak met klanten? Ben je benieuwd hoe je met jouw inzet, jouw vriendelijke communicatie kan zorgen voor klantentevredenheid en klantenbinding?
In deze cursus krijg je inzicht in dit proces. Je leert dat klanten niet alleen een kwalitatief product of een goede dienstverlening willen. Ze willen ook vriendelijkheid, flexibiliteit, een luisterend oor, een gesprekspartner die meedenkt, antwoordt op hun vragen en zoekt naar oplossingen. Jouw organisatie of bedrijf zorgt voor een degelijk product en klantgerichte processen. Maar JIJ als persoon, als medewerker kan wel het verschil maken!
Deze onderwerpen komen aan bod:
- Wie zijn je klanten?
- Wat willen je klanten?
- Wat is klantgericht handelen?
- Waarom is communicatie zo belangrijk?
Bij het begin van de cursus kan je kiezen voor 'bediende' of 'chauffeur'.
De tips zijn dezelfde, de oefeningen en opdrachten zijn verschillend.
SINT-MICHIELS, HEVERLEE, ROESELARE, GENT, ANTWERPEN
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Ben je communicatief, klantgericht en help je mensen graag telefonisch verder? Ga dan voluit voor een job als customer service medewerker! Het takenpakket van een customer service medewerker/ medewerker klantendienst verschilt van bedrijf tot bedrijf. Het kan bestaan uit: klanten informeren, reservaties of bestellingen opnemen, afspraken maken, vragen beantwoorden over de kwaliteit van bepaalde producten, noodoproepen ontvangen, producten verkopen, enz. Het initiatief tot telefonisch contact kan bij de klant liggen (inbound) of bij jou, het bedrijf of contactcenter waarvoor je werkt (outbound).
Wil je ontdekken of een commerciële functie iets voor jou is? Neem dan zeker [het digitaal infopakket](https://leren.vdab.be/course/view.php?id=1109) al eens door!
**Wat leer je?**
- Telefonisch (en schriftelijk) klantvriendelijk communiceren
- Communiceren in moeilijke situaties en klachtenbehandeling
- Commerciële gesprekken voeren
- Klanten informeren
- Reglementering: consumenteninfo en -bescherming
- Inbound versus outbound
- Verkooptechnieken
enz.
Tijdens de opleiding volg je een stage. Zo krijg je alvast praktijkervaring.
**Hoelang duurt de opleiding?**
Je krijgt een individueel opleidingsprogramma en dus ook een aangepaste duurtijd.
Als je alle opleidingsinhouden moet doorlopen: maximum 10 weken exclusief stage.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Iedereen raakt vroeg of laat verzeild in een conflict. Hoe ga je ermee om? Hoe kan je het op de juiste manier aanpakken? In deze online cursus leer je conflicten hanteren.
Je komt te weten hoe conflicten ontstaan en hoe je ze kan herkennen. Er bestaan verschillende soorten conflicten, maar ze doorlopen dezelfde fases.
Daarna leer je conflicten oplossen. Er zijn verschillende stijlen om met conflicten om te gaan. De keuze hangt sterk af van je persoonlijkheid en van de situatie waarin je je bevindt. Agressief gedrag biedt nooit een oplossing. Je ontdekt wat wel werkt om tot een positief resultaat te komen: verbindende communicatie, het GGGG-model en de SORAC-methode.
Tot slot leer je ook conflicten voorkomen. Duidelijk communiceren en goed luisteren is de sleutel. Vanaf nu doorprik je elke manipulatie.
Deze online cursus kan je aanvullen met een of meer praktijkgerichte workshops. Bekijk waar en wanneer ze plaatsvinden en schrijf je in. Surf hiervoor naar vdab.be/workshops en kies vakgebied Communicatie.
MECHELEN, GENT, KORTRIJK, BRUGGE, GENK, HASSELT, TURNHOUT
Organisator: VDAB
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Heb je interesse in een beroep in de technische sector, maar spreek je nog onvoldoende Nederlands of heb je nog geen specifieke keuze gemaakt, dan is deze opleiding misschien iets voor jou.
De vakspecifieke cursus Nederlands voor anderstaligen (Sector 2) bereidt je voor op een beroepsopleiding of een job in de technische sector (oa elektriciteit, metaal, horeca, logistiek, schoonmaak, bouw, transport).
**Wat leer je?**
- correct vragen stellen, schriftelijke en mondelinge instructies begrijpen, enz;
- attitudes en verwachtingen op de werkvloer;
- basiskennis PC
De focus binnen deze opleiding ligt op elektriciteit, metaal, horeca, logistiek, schoonmaak, bouw en transport.
Wil je een ander beroep leren in de technische sector, dat is geen probleem. Het pakket biedt een stevige basis voor alle beroepen in de technische sector.
De opleiding vraagt een voltijds engagement. Na de opleiding volg je een beroepsopleiding, doe je een stage of ga je werken in een beroep in de technische sector (bij voldoende werkervaring en bewezen technische competenties).
GENK, HEVERLEE, VILVOORDE, ANTWERPEN, SINT-MICHIELS, GENT, ROESELARE
Organisator: VDAB
KNELPUNTBEROEP
×
Knelpuntberoep
Knelpuntberoepen zijn jobs waar altijd vraag naar is. Kies je een knelpuntberoep, dan heb je een grote kans op werk.
Erkend door VDAB
×
Erkend door VDAB
Deze opleiding is voor werkzoekenden erkend door VDAB omdat ze een grote kans biedt op werk. Bovendien is deze opleiding gratis en heb je recht op financiële voordelen.
Je houdt ervan deuren te openen en mogelijkheden te ontdekken, van nieuwe klanten te maken door prospectie en netwerking. Je maakt van een probleem een opportuniteit, voor jou én voor de klant. Hiervoor zijn je bestaande klanten je dankbaar. Dit vertaalt zich in nieuwe bestellingen of samenwerkingen. Je kan actief luisteren en houdt ervan mensen te overtuigen. Bovendien vind je het een uitdaging om een "nee" om te buigen in een overtuigende "ja". Je ultieme doel is business opportuniteiten te spotten en de omzet- en winstdoelstellingen van je organisatie te realiseren.
Kennis verwerf je via verschillende methodieken, d.w.z. er is mogelijkheid tot thuisstudie via online modules onder begeleiding en coaching van een instructeur. Je kan (gespecialiseerde) workshops volgen en/of werken in een leerbedrijf.
Wil je ontdekken of een commerciële functie iets voor jou is? Neem dan zeker het [digitaal infopakket](https://leren.vdab.be/course/view.php?id=1109) al eens door!
**Wat leer je?**
- Telefonisch en schriftelijk klantvriendelijk communiceren
- Communiceren in moeilijke situaties en klachtenbehandeling
- Commerciële gesprekken voeren
- Verkopen en onderhandelen
- Prospecteren
- E-commerce
- Digitale vaardigheden, ERP (enterprise resource planning), CRM (customer relationship management), MS Office 365, digitaal netwerken
- Plannen en organiseren
- Efficiënt vergaderen
Tijdens de opleiding krijg je sollicitatietraining. Je loopt ook stage. Zo krijg je praktijkervaring.
**Hoelang duurt de opleiding?**
Je krijgt een individueel opleidingsprogramma en dus ook een aangepaste duurtijd.
Als je alle opleidingsinhouden moet doorlopen: maximum 13 weken exclusief stage.
Voor
Werknemer, Werkzoekende
Organisator: GO! CVO VOLT
Word een succesvolle winkelverkoper in 1jaar!
Heb je een passie voor verkoop en klantenservice? Wil je je commerciële vaardigheden aanscherpen en klanten overtuigen? Dan is de opleiding Winkelverkoper perfect voor jou! In deze praktijkgerichte cursus leer je de essentiële technieken om een topverkoper te worden.
Wat leer je in deze opleiding?
- Klanten professioneel en vriendelijk adviseren
- Verkooptechnieken en onderhandelingstactieken toepassen
- Omgaan met verschillende klantentypes en situaties
- Kassa- en voorraadbeheer efficiënt uitvoeren
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: GO! CVO VOLT
Word een succesvolle winkelmedewerker in 6 maanden!
Hou je van logistieke taken en geniet je van contact met klanten? Wil je je verbeteren in het presenteren van producten en het geven van advies tot het afhandelen van aankopen aan de kassa? Dan is de opleiding Winkelmedewerker perfect voor jou! In deze praktijkgerichte cursus leer je de essentiële technieken om een topmedewerker te worden.
- Klanten professioneel en vriendelijk informeren
- Geleverde producten controleren, opslaan en etaleren
- Omgaan met verschillende klantentypes en situaties
- Kassa- en voorraadbeheer efficiënt uitvoeren
Organisator: GO! CVO VOLT
Kan jij mensen vlot overtuigen in een gesprek en hou je ervan om klanten verder te helpen met vragen of klachten? Dan ben jij een geboren verkoper en is deze opleiding zeker iets voor jou!
Je leert:
omgaan met klanten
verkopen in een e-commerceomgeving
communicatie- en verkoopstechnieken
Voor
Werkzoekende, Werknemer
Organisator: GO! CVO VOLT
Droom je ervan om reizen te organiseren en te begeleiden of zou je graag een groep op sleeptouw nemen doorheen de stad, de regio of een museum?
Of wil je gewoon je kennis bijspijkeren en tegelijkertijd een fijne tijd beleven?
Dan is deze opleiding misschien iets voor jou. Het is redelijk intens, dus we richten ons naar kandidaten met een stevige motivatie. Meertaligheid is een belangrijke troef.
Tijdens het basisjaar Gids en reisleider proef je van het gidsen en begeleiden van reizen. Je krijgt ook een stevige introductie in toerisme, kunst, geschiedenis, natuur en landschap.
Eens het basisjaar achter de rug is, kan je kiezen voor één of meerdere specialisaties. Ga je voor reisleider, dan heb je de keuze tussen Reisleider Vlaanderen, Reisleider Wallonië en Brussel of Reisleider Europa en Verre Bestemmingen. Kies je voor gids, dan is er Stadsgids Leuven, Regiogids Hageland of Museumgids. Veel van onze cursisten stoppen niet bij één specialisatie. We hebben zelfs de wisselbeker "Trouwste Klant" voor zij die alle specialisaties volgen.
Op het einde van de rit krijg je de kaart van gids of reisleider van Toerisme Vlaanderen. Je kan dan solliciteren bij een gidsenvereniging of museum of je kan een plaats veroveren als reisleider voor een reisorganisatie. Redelijk wat van onze oud-cursisten zijn zelf een vereniging of organisatie begonnen.